آیا adhd در کودکان خطرناک است؟

adhd

ADHD چیست؟

اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) یکی از رایج ترین اختلالات روانی در زمان ما میباشد. که امروزه کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد، اگرچه در بین بزرگسالان نیز دیده می شود. این یک بیماری عصبی روانپزشکی مزمن است که با مشکلات تمرکز، حفظ توجه، تکانشگری یا بیش فعالی و گاهی اوقات مسائل رفتاری مرتبط با بیش فعالی و تکانشگری مشخص می شود. برخی، علائم ADHD می تواند خفیف یا حتی غیرقابل تشخیص باشد، و برخی دیگر ممکن است ناتوان کننده باشد.

بیش فعالی میتواند بر روی آینده فرد تاثیر مستقیم بگذارد و او را از رسیدن به اهداف خود باز دارد و دچار اضطرابهای بی مورد بشود که از انجام کارهای روزمره خود نیز ناتوان باشد.

بهترین کاردرمانی و گفتاردرمانی در بیش فعالی

میانگین سنی که افراد مبتلا به ADHD تشخیص داده می‌شوند ۷ سال است، و علائم اغلب تا سن ۱۲ سالگی آشکار می‌شوند، اگرچه می‌تواند بر کودکان کوچک‌تر و حتی بزرگسالان تأثیر بگذارد. تخمین زده می شود که ۹ درصد از کودکان و ۴ درصد از بزرگسالان در ایالات متحده دارای ADHD هستند.

اگر ADHD برای اولین بار در بزرگسالی تشخیص داده شود، میتواند ریشه علائم اغلب به دوران کودکی باز گردد. تا ۶۰ درصد از کودکانی که مبتلا به ADHD تشخیص داده می شوند، همچنان علائم این بیماری را در بزرگسالی خود تجربه می کنند.

بسته به اینکه کدام علائم وجود دارد، سه نوع زیرگروه ADHD وجود دارد:

  • عمدتا بی توجه
  • اغلب بیش فعال یا تکانشی
  • ترکیبی از دو مجموعه علائم

علائم ADHD چیست؟

علائم ADHD می تواند خفیف، متوسط یا شدید باشد. بسته به شدت علائم یک فرد، ADHD می تواند حفظ شغل (به ویژه شغلی که نیاز به روتین دارد) یا تمرکز در مدرسه را دشوارتر کند. روابط شخصی نیز ممکن است آسیب ببیند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید!۰۹۰۱۱۱۲۲۵۲۲۰۹۰۲۲۸۶۰۹۳۶

افراد مبتلا به ADHD ممکن است با موارد زیر مشکل داشته باشند:

  • متمرکز کردن
  • ساکت نشستن
  • توجه کردن
  • منظم ماندن
  • زیر دستورالعمل
  • به یاد آوردن جزئیات
  • کنترل تکانه ها

بهترین کاردرمانی و گفتاردرمانی در بیش فعالی

نکات مورد نیاز درباره بیش فعالی

اگر شما یا فرزندتان با علائم ADHD شدید دست و پنجه نرم می کنید،ممکن است در انجام کارهای روزمره دچار مشکل باشید که این خود به میزان و شدت اختلالات بستگی دارد.که حتما نیاز به مراجعه به یک متخصص تشخیص و درمان بیش فعالی و در مرحله بعد به طور حتم نیاز به انجام بهترین کاردرمانی و بهترین گفتاردرمانی نزد بهترین مراکز کاردرمانی در زمینه بیش فعالی دارید.

از اینرو نمیتوان بیش فعالی یک معلولیت نامید زیرا میتوان با انجام کاردرمانی خوب و مداوم و استفاده درست از داروها علائم و اختلالات را کاهش یا حتی میتوان تا حدود زیادی کمرنگ کرد.زیرا انجام کاردرمانی خوب و به موقع در بهبود شرایط زندگی یک فرد مبتلا به بیش فعالی بسیار کمک کننده میباشد.

ولی بسیار حائذ اهمیت میباشد با دیدن اولین علائم بیش فعالی به متخصص تشخیص و درمان بیش فعالی مراجعه کرده و روند درمانی را هر چه زودتر شروع کنید.

بهترین کاردرمانی و گفتاردرمانی در بیش فعالی

اگر بیش فعالی درمان نشود

اگر به بیش فعالی توجه نکرده باشید و علائم انرا جدی نگرفته باشید.باید این اطمینان را به شما بدهم با بالاتر رفتن سن و بیشتر شدن مسئولیت های زندگی مشکلات و اختلالات بیش فعالی میتوانند در تمامی مسائل زندگی شما نقش بازی کند و مشکلات را ریشه ای تر و عمیق تر از قیل کند.

اگر کودکی که در بچگی دارای علائم بیش فعالی بوده و خانواده این علائم را جدی نگرفته اند، برا اساس تحقیقات کاملی که انجام شده است حدود ۹۰ درصد این کودکان به سمت رفتارهای پرریسک رفته اند.

در صورتی که با انجام دادن روشهای نوین درمانی مثل بهترین کاردرمانی و گفتاردرمانی در بیش فعالی میتوان از بروز خیلی از مشکلات جلوگیری کرد.و زندگی عادی تری را برای کودکان در آینده رقم زد.

توصیه متخصصین در زمینه روان و آسیب های اجتماعی این است که حتما با پزشک متخصص صحبت کرده و در انجام درمانهای کاردرمانی و گفتاردرمانی نزد بهترین مراکز کاردرمانی از وسعت بخشیدن به اختلالات جلوگیری کرده و مسیر را برای کاهش یا حتی از بین بردن اختلالات هموار کنید.

بیش فعالی در بزرگسالان میتواند به مراتب از کودکان و نوجوانان سخت تر میباشد زیرا در بزرگسالی مسئلیت ها بیشتر شده و اکثر اختلالات بیش فعالی باعث میشود که فرد نتواند وظایف و مسئلیت های خود را بهتر انجام دهد و در انجام همه آنها دچار مشکل میشود، بخصوص اگر در زمینه ای کار کند که نیاز به تمرکز و یکجا ماندن داشته باشد.

بهترین مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی در بیش فعالی

هر چند درمان در بزرگسالی درمان سخت و دارای مشکلات بیشتری هست ولی متوان با انجام درمانهای مختلف از دارو درمانی گرفته تا روان درمانی و رفتار درمانی و از همه مهمتر انجام بهترین کاردرمانی و گفتاردرمانی در بیش فعالی میتوان به برگرداندن فرد مبتلا به بیش فعالی کمک کرد ولی فقط باید در انجام تمامی درمانها صبوری و تداوم داشته باشد.

زیرا درمان بیش فعالی نیاز به صبر و حوصله دارد و در تمامی مراحل باید با متخصص کاردرمانی در بیش فعالی هماهنگ بوده و از تجربیات ایشان استفاده کرد.

در مراکز ما که بهترین و بروز ترین تجهیزات بیش فعالی تجهیز و مهیا شده تا برای درمان عزیزانی که مبتلا به بیش فعالی هستند بکار برده شود.در مراکز ما بهترین متخصص تشخیص و درمان بیش فعالی که سالها تجربه در این زمینه دارند بهره جسته ایم  و آماده ایم که به بهترین نحو درمان را انجام دهیم.

بهترین کاردرمانی و گفتاردرمانی در بیش فعالی

مدیریت ADHD و درمان آن

به گفته فرانسین کانوی، دکترا، محقق و روانشناس بالینی روان پویشی که ADHD را درمان می کند و همچنین کتابی در این زمینه نوشته است، بزرگترین مانع برای مدیریت ADHD این است که در وهله اول بجای درمان خودسرانه و همچنین تشخیص های بدون اعتبار، با بروز اولین علائم با متخصص تشخیص و درمان بیش فعالی تماس گرفته شود و از او برای درمان کمک گرفته شود و سریع جلسات کاردرمانی را برقرار کنید.

البته او همچنین ذکر میکند تغییر الگوی رفتاری نیز میتواند در ایجاد و درمان بیش فعالی نقش داشته باشد، ADHD اغلب می تواند به اشتباه به دلیل فرزندپروری ضعیف یا فقدان نظم و انضباط باشد. این می تواند باعث شود خانواده در سکوت رنج ببرند و ندانند دلیل آن ریشه در برخی از الگوهای رفتاری و سبک زندگی باشد.

بهترین مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی در بیش فعالی

اگر فکر می کنید ممکن است شما یا فرزندتان ADHD داشته باشید، کمک بخواهید. اگرچه هیچ درمان یکسانی برای همه وجود ندارد، انواع مختلفی از درمان‌ها برای کمک به مدیریت ADHD وجود دارد.

برای مثال، رابرت رایان، L.C.P.C.، A.T.R.، یک روان درمانگر که با کودکان و بزرگسالان مبتلا به ADHD در منطقه شیکاگو کار می کند، دو روش درمانی خاص را امیدوارکننده می داند. یکی از آنها آموزش تمرکز حواس است که شامل تمرینات یوگا و مدیتیشن می شود که برای بزرگسالان استفاده میشود و میتواند کمک کننده باشد در صورتی که اختلالات ریشه ای نباشد، می تواند برای آرام کردن ذهن معجزه کند. دیگری، رفتار درمانی دیالکتیکی، مبتنی بر شناخت است و به شناسایی افکار، باورها و فرضیاتی که زندگی را سخت‌تر می‌کنند کمک می‌کند به همراه کاردرمانی و گفتاردرمانی در بیش فعالی. در برخی موارد، ممکن است برای درمان علائم ADHD نیاز به دارو باشد.

امروز با متخصص کاردرمانی در بیش فعالی  تماس بگیرید تا نکاتی در مورد زندگی با ADHD داشته باشید. برای تماس با بهترین متخصص بیش فعالی و هماهنگی میتوانید با شمارهای ما تماس بگیرید مشاوران کلینیک توانبخشی ما به شما در برنامه ریزی و تعیین جلسه ارزیابی کمک میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *