بهترین مرکز تشخیص و درمان تاخیر گفتاری

رفتاردرمانی

تاخیر گفتاری یکی از اختلالاتی است که امروزه کودکان زیادی آن را تجربه می کنند و با مشکلات ناشی از آن درگیر می شوند. مرکز تشخیص و درمان تاخیر گفتاری به این کودکان کمک می کند تا بتوانند به کمک گفتاردرمانی مهارت های زبانی خود را بازیابی کنند. یک نکته بسیار مهم درباره اختلال تاخیر گفتاری این است که این اختلال می تواند باعث بروز مشکلات آموزشی زیادی شده و باعث می شود تا کودک مهارت های اجتماعی خوبی نیز نداشته باشد. به همین علت استفاده از خدمات مرکز تشخیص و درمان تاخیر گفتاری برای این کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره مرکز تشخیص و درمان تاخیر گفتاری صحبت کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را درباره خدمات این مرکز تخصصی در اختیار شما قرار دهیم.

اختلال تاخیر گفتاری

تاخیر گفتاری یک اختلال بسیار معروف است که می تواند باعث شود تا کودک در مهارت های اجتماعی و همینطور مهارت های آموزشی با مشکلات زیادی مواجه شود. در واقع زمانی که کودک دچار چنین اختلالی می شود مهارت های گفتاری او نسبت به سایر همسالان دیرتر رشد می کند. یکی از مهمترین مشکلاتی که این اختلال می تواند به وجود بیاورد این است که باعث می شود تا کودک در درک کردن گفتار دیگران با مشکل مواجه شده و منظور خود را نیز نتواند به خوبی به دیگران برساند. علاوه بر این مشکلات این کودکان ممکن است ترکیبی از مشکلات گفتار، شنیدار و اختلالات شناختی باشد. مرکز تشخیص و درمان تاخیر گفتاری یکی از بهترین مراکزی است که امروزه می تواند برای درمان این اختلال کمک کند و خدمات بسیار جامع و کاملی را به کودکانی که با این اختلال درگیر هستند و همینطور والدین آنها ارائه دهد.

بهترین مرکز گفتاردرمانی

انواع اختلال تاخیر گفتاری و تشخیص آنها در مرکز تشخیص و درمان تاخیر گفتاری

اختلال تاخیر گفتاری یکی از اختلالاتی است که دارای انواع مختلفی است و با شدت های مختلف و در سنین متفاوت رخ می دهد. علائم این اختلالات معمولا در سنین مختلف متفاوت است و به همین علت نیز شما برای تشخیص درست آنها نیازمند خدمات تشخیص و درمان تاخیر گفتاری هستند. برخی از رایج ترین علائمی که این اختلال دارد شامل موارد زیر می شود:

  • تا سن ۱۵ ماهگی معمولا کودک نمی تواند به صورت نامفهوم صحبت کند.
  • تا سن دو سالگی نمی تواند صحبت کند.
  • در سن سه سالگی نمی تواند با استفاده از جملات کوتاه صحبت کند و منظور خود را به دیگران برساند.
  • معمولا کودک مشکلاتی را در پیروی کردن از دستورالعمل ها تجربه می کند.
  • معمولا در تلفظ کلمات و اصطلاحات مختلف مشکلات زیادی دارد.
  • کودک در کنار هم قرار دادن کلمات برای ساخت جملات مختلف مشکلات و چالش های جدی را تجربه می کند.
  • معمولا نمی تواند از کلمات درستی در جملات استفاده کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید!۰۹۰۱۱۱۲۲۵۲۲۰۹۰۲۲۸۶۰۹۳۶

بهترین کلینیک گفتاردرمانی

علت بروز این اختلال چیست؟

عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند روی بروز اختلال تاخیر گفتاری تاثیرگذار باشند. ما در مرکز تشخیص و درمان تاخیر گفتاری خدمات مشاوره کاملی را در این زمینه به شما ارائه می دهیم. با این حال اگر بخواهیم این عوامل را در چند دسته مختلف برای شما بیان کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اختلال شنوایی: در کودکانی که دچار اختلال شنوایی هستند معمولا اختلال تاخیر گفتاری را نیز به صورت جدی تجربه می کنند. از آنجایی که آنها در شنیدن کلمات مشکل دارند یادگیری نحوه صحبت کردن نیز برای آنها سخت و دشوار است.
  2. اختلال اوتیسم: با وجود این که همه کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم تاخیر گفتاری ندارند ولی اوتیسم را نیز می توان از مهمترین دلایل بروز اختلال تاخیر گفتاری دانست.
  3. ناتوانی ذهنی: انواع ناتوانی های ذهنی می توانند باعث بروز اختلال تاخیر گفتاری در کودکان شوند.

بهترین مرکز گفتاردرمانی

تشخیص اختلال تاخیر گفتاری در مرکز تشخیص و درمان تاخیر گفتاری

یکی از مهمترین مراحل درمان کودکانی که با اختلال تاخیر گفتاری درگیر هستند مرحله تشخیص است. در صورتی که این اختلال به درستی تشخیص داده نشود متخصص نمی تواند یک استراتژی درمانی درست را برای درمان این کودکان اتخاذ کند و همین عامل نیز باعث بروز مشکلات جدی در طول روند درمان می شود. تشخیص این اختلال با یک ارزیابی کامل صورت می گیرد و نمی تواند تنها چند نشانه و علائم را مبنی بر بروز این اختلال در کودک دانست. مرکز تشخیص و درمان تاخیر گفتاری یکی از بهترین مراکزی است که امروزه خدمات جامع و کاملی را در حوزه تشخیص این اختلال به شما ارائه می دهد. ما در این کلینیک تخصصی از جدیدترین روش های روز دنیا برای تشخیص این اختلال استفاده می کنیم که دقت بالایی دارند و به همین علت نیز شما می توانید نسبت به نتیجه آن نهایت اطمینان را داشته باشید. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که ما در این کلینیک آزمون های مختلفی را نیز در این زمینه برگزار می کنیم.

بهترین کلینیک گفتاردرمانی

درمان تاخیر گفتاری

پس از این که عملیات تشخیص این اختلال به خوبی و با دقت بالا در این کودکان انجام شد زمان درمان می رسد. برنامه درمانی که معمولا برای این کودکان تدوین می شود شامل خدمات مختلف گفتاردرمانی است که حتما باید زیر نظر یک متخصص گفتار درمانگر صورت گیرد. یک آسیب شناس گفتار می تواند به صورت دقیق مشخص کند که شدت اختلال در کودک شما به چه شکل است و دقیقا چه مراحلی باید طی شود تا کودک بتواند مهارت های خود را در این زمینه ارتقا دهد. یک نکته بسیار مهم در خصوص روش های درمانی که برای درمان این اختلال مورد استفاده قرار می گیرند این است که حتما باید توسط یک فرد متخصص در این زمینه پیاده سازی و اعمال شوند. علاوه بر این ارزیابی مرتب نیز می تواند یک عامل بسیار مهم در تسریع روند درمان این کودکان باشد. مرکز تشخیص و درمان اختلال گفتاری خدمات درمانی کاملی را به کودکانی که با این اختلال درگیر هستند ارائه می دهد که شما هم می توانید از این خدمات نهایت بهره را ببرید.

بهترین مرکز گفتاردرمانی

نکاتی مهم برای ترغیب کردن کودکان و ایجاد انگیزه در آنها

یکی از مهمترین عواملی که می تواند روی روند درمان کودکانی که با اختلال تاخیر گفتاری درگیر هستند ایجاد انگیزه در آنها برای صحبت کردن و تقویت مهارت های گفتاری است. در چنین شرایطی استفاده از خدمات مرکز تشخیص و درمان تاخیر گفتاری می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد ولی شما با یک سری از تکنیک های ساده نیز می توانید تا حدی در آنها ایجاد انگیزه کنید. برای این کار به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • از بدو تولد شروع به صحبت کردن با کودک خود کنید.
  •  زمانی که کودک شروع به صحبت کردن به صورت نامفهوم می کند به او پاسخ دهید.
  • سعی کنید در طول روز با کودک خود شعر و آهنگ بخوانید.
  • با فرزندتان با صدای بلند صحبت کنید.
  • به سوالاتی که کودک شما از شما می پرسد پاسخ دهید.

بهترین کلینیک گفتاردرمانی

ارزیابی مرتب وضعیت کودک در مرکز تشخیص و درمان تاخیر گفتاری

استفاده از خدمات مرکز تشخیص و درمان تاخیر گفتاری می تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. یکی از مهمترین مزایایی که استفاده از خدمات مرکز تشخیص و درمان تاخیر گفتاری دارد این است که وضعیت کودک شما به صورت مرتب توسط متخصصان مجموعه ما ارزیابی می شود. هرگونه پیشرفتی که در وضعیت کودک رخ می دهد استراتژی های درمانی نیز به همان نسبت تغییر پیدا می کند و استراتژی های درمانی پیشرفته تری برای کودک در نظر گرفته می شود. علاوه بر این اگر کودک به روش های درمانی پاسخ مثبتی نشان ندهد این روش ها و استراتژی های درمانی بر اساس شرایط کودک تغییر می کند.

بهترین مرکز گفتاردرمانی

اهمیت روش های درمانی استاندارد برای درمان تاخیر گفتاری

بسیاری از افراد معمولا تلاش می کنند تا با مطالبی که در سایت های مختلف مشاهده می کنند این اختلال را درمان کنند. نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که این اختلال به علت دلایل مختلف در کودک رخ می دهد که در بخش های قبلی به طور کامل درباره این موضوع صحبت کردیم. بنابراین در گام اول باید تشخیص داده شود که این کودکان چرا با این اختلال درگیر شده اند. پس از تشخیص این موضوع و همینطور تشخیص شدت این اختلال استراتژی های درمانی باید برای کودک تنظیم شود. در صورتی که این روال به ترتیب طی نشود شما به صورت خودسرانه و بدون مشورت اقدام به درمان کودک کنید ممکن است مشکلات جدیدی را برای او به وجود بیاورید. ما در مرکز تشخیص و درمان تاخیر گفتاری این روال را به صورت دقیق و با استفاده از روش های استاندارد در دنیا طی می کنیم.

بهترین کلینیک گفتاردرمانی

سایر خدمات مرکز تشخیص و درمان تاخیر گفتاری و مزایای آن

شما می توانید از خدمات آنلاینی که در سایت مرکز تشخیص و درمان تاخیر گفتاری به شما ارائه می شود نیز استفاده کنید و در صورت نیاز از خدمات مشاوره تخصصی این مجموعه نیز بهره مند شوید. دقت داشته باشید که هزینه استفاده از خدماتی که این مجموعه به شما ارائه می دهد بسیار مناسب است و در عین حال کیفیت خدمات درمانی نیز بالا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *