کاردرمانی و رفتاردرمانی در منزل

کاردرمانی در منزل

ما با ایجاد یک تیم درمانی قوی و متعهد به منظور ارائه بهترین خدمات کاردرمانی و رفتاردرمانی در منزل توانسته ایم نگرانی های خانوادهای عزیز را برای کاردرمانی در منزل رفع کنیم.از آنجا که به نظر کارشناسان در زمینه درمان اوتیسم، کاردرمانی در منزل یکی از بهترین روشهای درمانی است برای دریافت خدمات نخصصی با کلینیک توانبخشی ما تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان بهره مند شوید.

کاردرمانی و رفتاردرمانی در منزل برای کودکان اوتیسم

رفتاردرمانی ABA یک نوع درمان پذیرفته شده برای اوتیسم است و اغلب در خانه انجام می شود.که انجام آن در منزل میتواند اثار و ثمرات مفیدی را به همراه داشته باشد.

به طور کلی کاردرمانی درمنزل میتواند باعث پیشرفت بسیار خوبی در کودک شود. و با استفاده از یک برنامه درمانی درست میتوان از کاردرمانی و رفتاردرمانی در منزل نهایت استفاده را برد.

 COVID-19 باعث شد استفاده از کاردرمانی درمنزل قوت بیشتری بگیرد و خانواده هایی که در این دوران از کاردرمانی در منزل بهره بردند.گواهی میدهند که کاردرمانی در منزل چه پیشرفتهای شگرفی را در تغییر کودک  پدیدار گشته است.و کودک رفتارهای معقول تری نشان دهد. بخصوص که رفتاردرمانی نیز به همراه دیگر برنامه های درمانی درمنزل انجام شود.

بهترین مرکز کاردرمانی اوتیسم

چرا باید از خدمات کاردرمانی و رفتاردرمانی در منزل استفاده کنیم؟

کاردرمانی و رفتاردرمانی ABA یک تعهد است. بخاطر اینکه تماما با رفتارهای ناهنجار کودک در تماس میباشد.و چون اکثر رفتارهای ناهنجار کودک اوتیسم در منزل و محیطهای خاص دیگر انجام میشود.نقش کاردرمانی در منزل از آنجا اهمیت پیدا میکند که تمامی مراحل درمان از داخل مراکز و توسط دکتر متخصص اوتیسم تحت کنترل و نظارت میشود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید!۰۹۰۱۱۱۲۲۵۲۲۰۹۰۲۲۸۶۰۹۳۶

دکتر خوب اوتیسم حتما زمانهایی را برای ارزیابی مجدد کودک اختصاص میدهد.تا بهترین نتیجه را از جلسات بگیرد و با بازبینی از کودک و برنامه درمانی، مراحلی جدیدی را برای درمان آغاز میکند. اکنون خانواده ها تحت فشار شدیدی هستند و لیست کارهای آنها طولانی است. اما ایجاد فضا برای کاردرمانی و رفتاردرمانی در منزل کاری منطقی است.

بحث در مورد اوتیسم اغلب بر رفتارها متمرکز است. ما به دنبال علائم اوتیسم مانند:

  • اختلال شناختی.
  • مشکلات زبانی یا ارتباطی.
  • رفتارهای تکراری.
  • آسیب اجتماعی.

اما برخی از بخش‌های ASD پنهان می‌مانند. به عنوان مثال، انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا می‌گوید که ۴۰ درصد از جوانان مبتلا به اوتیسم دارای اشکال بالینی شناخته شده اضطراب هستند.

بهترین مرکز کاردرمانی اوتیسم

یک کودک مبتلا به اوتیسم ممکن است آشکارا در مورد ترس ها و نگرانی ها صحبت نکند، اما آنها باقی می مانند. و این نگرانی ها می توانند در زمان های نامشخص رشد کنند. کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است از تغییرات در برنامه های درمانی ابراز ناخرسندی و اظطراب کنند.برای همین کاردرمانی درمنزل یک روند درمانی متوالی و بدون توقف را ایجاد میکند.

به طور مثال اختلال در روند درمانی بخاطر کرونا ویروس باعث بوجود آمدن طیفی عظیمی از نگرانی و بد خلقیها و عادتهای بد در کودکان اوتیسم شد.

کارشناسان می گویند که روال های درمانی متوالی برای افراد مبتلا به اوتیسم ASD آرامش بخش است. این امر به ویژه در صورتی صادق است که روال ها ساختار یافته و اندازه گیری شوند.

یک کاردرمان و رفتار درمان ABA می تواند از طریق:

  • قرار ملاقات های معمول. کودک درمان را بر اساس یک برنامه مشخص که در عادات هفتگی خانواده گنجانده شده است، خواهد داشت.
  • مکالمات ساختاریافته. رفتار درمانی ABA مراحل واقعی و ملموسی را ارائه می دهد که می تواند به پیشرفت کودک در رسیدن به هدف بزرگتر کمک کند. ممکن است درمانگر و کودک مستقیماً در مورد احساسات صحبت نکنند، اما کودک ممکن است در کارهای کوچک اعتماد به نفس پیدا کند و این می تواند به محو شدن نگرانی های طاقت فرسا کمک کند.
  • مهلت خانوادگی. ممکن است لازم باشد والدین در برخی از اشکال رفتار درمانی ABA شرکت کنند. اما در اکثر جلسات، آنها می توانند استراحت کنند و تماشا کنند، نه اینکه اقدامی انجام دهند. این می تواند استراحتی باشد که برخی از والدین تحت استرس واقعاً به آن نیاز دارند.

افزودن هر چیزی به بودجه مالی یا عاطفی خانواده در این دوران سخت دشوار است. اما درمان می تواند سرمایه گذاری باشد که ارزش هزینه اولیه را دارد.

بهترین مرکز کاردرمانی اوتیسم

نحوه کار جلسات رفتاردرمانی ABA

 رفتاردرمانی ABA به معنای تجویزی نیست. در عوض، این یک شکل درمان مشترک بین یک متخصص کاردرمانی، یک کودک و مربیان آن کودک است. از آنجایی که مراقبت بسیار شخصی و قابل تنظیم است، می تواند از یک بیمار به بیمار دیگر بسیار متفاوت به نظر برسد. اما چند اصل اساسی ثابت می مانند.

به طور معمول، یک برنامه رفتاردرمانی ABA شامل:

  • اهداف. تیم تعیین می کند که کودک چه چیزی باید از درمان به دست آورد. اهداف مشترک عبارتند از: توقف خودآزاری، برقراری ارتباط واضح یا کاهش اظطراب. این اهداف بزرگ به وظایف کوچکی تقسیم می شوند که درمانگر در جلسات با آنها مقابله می کند.
  • درخواست می کند. درمانگر عملی مانند “بلوک زرد را روی میز بگذارید.”
  • معاونت. درمانگر می تواند به کودک کمک کند تا بفهمد اعلان به چه معناست و چگونه کار را انجام دهد.
  • تقویت. هنگامی که کار کامل شد، درمانگر برای یک کار به خوبی انجام شده پاداش شفاهی می دهد.
  • تکرار. این توالی بارها و بارها تکرار می شود تا زمانی که کودک بر مفهوم تسلط پیدا کند و آماده حرکت شود.

تحقیقات نشان می دهد که ۵۰ درصد از کودکان مبتلا به اوتیسم ADA می توانند به اندازه کافی یاد بگیرند که در صورت دریافت جلسات فشرده و مکرر ABA رفتاردرمانی و کاردرمانی به رفتارهای  معمولی بازگردند.

این جلسات را می توان در خانه با وسایلی که خانواده در نزدیکی خود دارند برگزار کرد. و می توان آن ها را به دفعات لازم برای یادگیری کودک تکرار کرد. این غیرمعمول نیست که درمانگران هر روز برای کار با کودک نیازمند مراجعه کنند.

بهترین مرکز کاردرمانی اوتیسم

کاردرمانی و رفتاردرمانی در منزل میتواند تغییرات زیادی را به دنبال داشته باشد.

کاردرمانی در منزل و همچنین رفتاردرمانی در منزل میتواند با به همراه داشتن برنامه درمانی درست تغییرات بزرگی را ایجاد کند.زیرا در منزل است که کودک میتواند بسیاری از رفتارها را بارها و بارها تکرار کند و منجر به عادت شود. مداخله به موقع در منزل میتواند به خانواده ها این امکان را بدهد که علاوه بر استراحت از تغییرات رفتاری کودک خود بهره ببرند و از استرس و نگرانی ها که نتیجه رفتارها مشکل آفرین کودک در منزل بود، رهایی یابند.

کاردرمانی و رفتاردرمانی درمنزل بر این مسائل تمرکز دارند:

  • عادت های رفتاری درست
  • یادگیری تمامی قسمتهای خانه
  • استفاده درست از وسایل خانه
  • آرام شدن کودک و جلوگیری از سر وصدای ناهنجار کودک
  • برقرای تامل با دیگر اعضای خانه
  • دستور پذیری
  • پاسخ دادن به درخواستها

و خیلی از مسائل دیگر که همگی میتواند حجم زیادی از نگرانیهای خانواده را از بین ببرد.

بهترین مرکز کاردرمانی اوتیسم

در دوران کروما نگرانی از انتقال ویروس نیز بود، باید خاطر نشان کرد تمامی درمانگران واکسینه شده اند ولی باز میتوان با پیروی از دستورالعمل های جهانی از میزان نگرانیها کاست.

برخی از دستورالعمل ها برای دوران هایی مثل کرونا که توسط سازمانهای جهانی تدوین شده است:

  • استفاده از دستکش و ماسک.
  • پروتکل های ضد عفونی.
  • الزامات فاصله گذاری اجتماعی.
  • فرصت های پزشکی از راه دور.
  • گزارش نویسی

برای دانش‌آموزانی که نیاز به لمس دارند، دستکش و ماسک می‌تواند از درمانگر محافظت کند و از انتقال میکروب‌ها به کودک جلوگیری کند.

کارشناسان می‌گویند پس از بازدید، خانواده‌ها می‌توانند از طریق ضدعفونی کامل نواحی با لمس بالا، مانند:

  • دستگیره در.
  • گیر کردن درب.
  • میز و صندلی.
  • سطوح حمام.

خانواده ها می توانند از درمانگر بخواهند که بلافاصله پس از ورود به خانه دست ها را بشوید. آنها همچنین می توانند مکانی را برای برداشتن کفش ارائه دهند، بنابراین درمانگر میکروب ها را در خانه ردیابی نمی کند.

برای دریافت خدمات تخصصی کاردرمانی و رفتاردرمانی در منزل می توانید با کارشناسان کلینیک توانبخشی تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *