تشخیص اوتیسم در دوران بارداری

تشخیص اوتیسم در بارداری

اوتیسم یک از شایع ترین اختلالات در عصر ما میباشد و آماری که در این زمینه ارائه میشود بسیار نگران کننده میباشد.بنابراین با تشخیص اوتیسم در دوران بارداری میتوانیم به موقع اقدامات لازم را انجام دهیم. خوشبختانه با روشهای جدید کاردرمانی در اوتیسم تا مقدار زیادی به بهبود و برگرداندان کودکان اوتیسم کمک شده است و در شناخت ما از کودکان اوتیسم بسیار کمک کننده بوده است.تحقیقات زیادی برای بدست آوردن آگاهی بیشتر در زمینه اوتیسم شده است که در زیر به گی ار این تحقیقات پرداخته میود.

روش تشخیص اوتیسم یا اسکن در دوران بارداری

  • از هر ۴۴ کودک یک نفر در سن ۸ سالگی به اوتیسم مبتلا می شود.
  • محققان می‌گویند اسکن‌های MRI می‌توانند تفاوت‌هایی را در مغز جنین‌ها شناسایی کنند که می‌تواند نشانه‌های اولیه تشخیص اختلال طیف اوتیسم در کودک باشد.
  • آنها می گویند این اسکن می تواند به تشخیص زودهنگام اوتیسم کمک کند و به والدین اجازه می دهد برنامه های مداخله ای را برای کودکان در سنین پایین تر شروع کنند.

اختلال طیف اوتیسم یک وضعیت عصبی رشدی است که چالش هایی را برای بسیاری از کودکان در سراسر جهان به همراه دارد.

اکنون، یک مطالعه جدید از دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون انجام شده است که میتواند بینشی جدید را در مورد اختلال اوتیسم قبل از تولد به ما ارائه دهد.

دکتر Alpen Ortug، محقق فوق دکترا در رادیولوژی در دانشکده پزشکی هاروارد، اسکن های مغزی MRI جنین را که در بیمارستان کودکان بوستون گرفته شده بود، بررسی و تجزیه و تحلیل کرد. آنها تفاوت هایی را در ساختار مغز در کودکانی که بعداً مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) تشخیص داده شدند، یافتند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید!۰۹۰۱۱۱۲۲۵۲۲۰۹۰۲۲۸۶۰۹۳۶

اوتیسم با رفتارهای اجتماعی و سایر رفتارهایی تعریف می‌شود که در نوزادان قابل اندازه‌گیری نیستند، اما تحقیقات نشان می‌دهد نوزادانی که به اوتیسم مبتلا هستند، از قبل مغزهای متفاوتی دارند. چیزی که این مطالعه اضافه می کند این است که برخی از این تغییرات مغزی ممکن است خیلی قبل از تولد شروع شود.

بعد از تولد نیز میتوان با مراجعه به مراکز کاردرمانی هم در زمینه تشخیص از روی علائم و هم در زمینه کاردرمانی و درمان اوتیسم بهره برد.

تیم تحقیقاتی ۳۹ اسکن MRI از مغز جنین را در حدود هفته ۲۵ بارداری تجزیه و تحلیل کردند. نه نفر از کودکان در اواخر بارداری به طور رسمی مبتلا به ASD تشخیص داده شدند. علاوه براین ۱۰ کودک دیگر شرایطی مشابه به کودکان اوتیسم دارند و از نظر ظاهر فیزیکی مغز بسیار شبیه کودکان اوتیسم بوده است.

“این هیجان انگیز است زیرا به ما ایده ای از تغییرات اولیه مغزی می دهد که ممکن است در افراد دارای طیف اوتیسم وجود داشته باشد و آنها را در ناحیه ای از مغز که برای عملکردهای عاطفی و حسی مهم است که می دانیم تحت تأثیراختلال اوتیسم است،

بهترین مرکز کاردرمانی اوتیسم

محققان دریافتند که لوب منزوی مغز در کودکان مبتلا به ASD به طور قابل توجهی بزرگتر است. قشر منزوی ناحیه ای در اعماق مغز است که مسئول کنترل حرکتی، پردازش حسی و رفتار اجتماعی است – عملکردهای شناختی که این افراد گاهی اوقات نیاز به مدیریت دارند.

اورتگ به ما گفت: «آنچه قابل توجه است این است که با این رویکرد اکتشافی و بی‌طرفانه، اینسولا در افراد مبتلا به ASD به طور قابل توجهی بزرگتر از سایر گروه‌های کنترل بود. این مطالعه در یک کنفرانس ارائه شده است و هنوز مورد بررسی یا انتشار قرار نگرفته است.

حقایقی در مورد اوتیسم

به گفته انجمن علم در درمان اوتیسم، اوتیسم یک اختلال پیچیده است که معمولاً دارای اختلال در تعاملات اجتماعی، ارتباطات و گاهی اوقات وجود الگوهای تکراری علاقه، رفتارها و فعالیت‌ها است.

شبکه نظارت بر اوتیسم و ناتوانی‌های رشدی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها تخمین می‌زند که از هر ۴۴ کودک ۸ ساله ۱ نفر مبتلا به ASD شناسایی شده است.

شیوع ASD ظاهراً در طول سال‌ها افزایش یافته است، به طوری که در سال ۲۰۰۸، ۱ نفر از هر ۸۸ نفر در این طیف قرار داشتند. .

اگرچه علل ASD در حال حاضر ناشناخته است، اعتقاد بر این است که هم عوامل ژنتیکی و هم عوامل محیطی در این تشخیص نقش دارند.

کاسیو می‌گوید: «در حال حاضر، هیچ نشانگری نمی‌تواند به عنوان آزمایشی برای پیش‌بینی قابل اعتماد اوتیسم غیر ژنتیکی در نوزادان مورد استفاده قرار گیرد.»

ASD را می توان بارها در ۱۸ ماهگی یا کمتر تشخیص داد. در سن ۲ سالگی، متخصصان با تجربه می توانند به طور قابل اعتماد این بیماری را تشخیص دهند. با این حال، با این تحقیقات قانع‌کننده جدید، خانواده‌ها ممکن است بتوانند زودتر ASD را در فرزند خود پیش‌بینی کنند و برای بهترین نتایج مداخله و درمان زودهنگام ارائه دهند.

تشخیص زودهنگام اوتیسم

اگرچه این مطالعه جدید اولین گام درتشخیص اوتیسم در دوران بارداری است، اما این تحقیق بینش بیشتری در مورد شناسایی اولیه ASD ارائه می دهد.

اورتگ در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید: «با توجه به اینکه بسیاری از عوامل ژنتیکی و محیطی می‌توانند بر ظهور ASD در مراحل جنینی تأثیر بگذارند، شناسایی اولین نشانه‌های ناهنجاری مغزی در بیماران احتمالی اوتیسم ایده‌آل است.»

او افزود: «ما معتقدیم که در آینده نزدیک، این نتایج ممکن است به ما در درک بهتر پاتوفیزیولوژی رشد مغز در ASD کمک کند و به یک نشانگر زیستی تشخیص زودهنگام تبدیل شود.

تشخیص ASD در اسرع وقت به عنوان مداخله زودهنگام مهم است و می تواند نتایج بهتری را در افراد ارائه دهد.

کاسیو گفت: “اگر این یافته تکرار شود، می تواند به درک بهتر مکانیسم های درگیر منجر شود و ایده های جدیدی را برای رویکردهای مداخله ای ایجاد کند.”

برای تشخیص به موقع اختلال اوتیسم در کودکان خود و همچنین دریافت خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی توسط افراد متخصص می توانید با کلینیک توانبخشی ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *