علت و علائم بیش فعالی چیست؟

بیش فعالی

اختلال بیش فعالی و نقص توجه (ADHD) یکی از شایع ترین اختلالات در کودکان میباشد که دارای مشکلاتی در توجه و شناخت و رشد رفتاری هستند.که با بالاتر رفتن سن دچار مشکلات بیشتری میشوند.با تشخیص درست، دقیق و به موقع علائم بیش فعالی توسط بهترین دکتر تشخیص و درمان بیش فعالی میتوان به رفع اختلالات پرداخت بدین منظور بهترین مراکز کاردرمانی با بهره گیری از بهترین متخصص تشخیص و درمان بیش فعالی در ایران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.در مراکز ما از بروزترین تجهیزات در بخشهای مختلفی مانند اتاق تاریک، سنسوری روم، ماساژ درمانی،گفتاردرمانی، بازی درمانی و کاردرمانی و… استفاده میشود و در تمامی بخشها از آخرین متدهای روز دنیا بهره جسته ایم.

تیم درمانی ما همگی از مجرب ترین کاردرمانان، گفتاردرمانان و روانشناسان کودک در زمینه بیش فعالی میباشند که در دو شعبه غرب و شرق تهران فعالیت مینمایند.

بهترین مرکز کاردرمانی بیش فعالی

ADHD بیش فعالی چیست؟

اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) یک اختلال عصبی تکاملی پیچیده است که می تواند بر موفقیت کودک در مدرسه و همچنین روابط آنها تأثیر بگذارد. علائم (ADHD) متفاوت است و گاهی اوقات تشخیص آن دشوار است.

هر کودکی ممکن است بسیاری از علائم فردی (ADHD) را تجربه کند. بنابراین دکتر تشخیص بیش فعالی برای تشخیص بهتر، فرزند شما را با استفاده از چندین معیار ارزیابی میکند.تا با یک برنامه درمانی درست منطبق با ارزیابی دقیق، و با بهترین کاردرمانی برای کودکان بیش فعال اقدام به درمان بهتر بیش فعالی میکند.

بیش فعالی و نقص توجه (ADHD) به طور کلی در هفت سالگی به بعد مشهود و بارز است و در نوجوانی خیلی از این اختلالات خود را نمایان کرده و مشکلات بروز میکند.پس بسیار مهم است که در سنین پایین اقدام به تشخیص و درمان بیش فعالی کنیم.

کودکان بزرگتر علائمی از خود نشان می دهند که ممکن است (ADHD) داشته باشند ، اما اغلب علائم اولیه را در اوایل زندگی نشان داده اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید!۰۹۰۱۱۱۲۲۵۲۲۰۹۰۲۲۸۶۰۹۳۶

برای اطلاع از علائم (ADHD) این مقاله می تواند به شما کمک کند.

 

بهترین مرکز تشخیص و درمان بیش فعالی

 

آنچه باید در مورد بیش فعالی بدانید

بیش فعالی (ADHD) حالتی از فعالیت غیرعادی یا غیرمتعارف است. اغلب برای افرادی که با افراد مبتلا به این اختلال مشغول به فعالیت هستند مانند معلمان ، کارفرمایان و والدین، مدیریت این افراد را بسیار دشوار میکند. که خوشبختانه با پیشرفت علم و روش های کاردرمانی نوین و با انجام بهترین کاردرمانی برای بیش فعالی (ADHD) میتوان بهبودی بسیار زیادی در انجام روابط و مدیریت و خلاقیت آنها انجام داد.

ممکن است افرادی که دچار بیش فعالی هستند بخاطر برخورد دیگران و واکنش های تندی که از سوی اطراف خود میبینن دچار افسردگی و اضطراب شوند.انجام کاردرمانی خوب زیر نظر دکتر متخصص بیش فعالی میتواند به دفع این عوارض کمک زیادی کند.

ویژگیهای مشترک بیش فعالی عبارتند از:

  • حرکت مداوم
  • رفتار پرخاشگرانه
  • رفتار تکانشی
  • به راحتی منحرف می شود

 

اگر در تلاش برای سکون یا تمرکز هستید ، ممکن است در نتیجه مشکلات دیگری ایجاد شود. به عنوان مثال ، ممکن است:

  • منجر به مشکلات در مدرسه یا محل کار شود
  • تنش در روابط با دوستان و خانواده
  • منجر به تصادف و جراحت شود
  • خطر سوء مصرف الکل و مواد مخدر را افزایش می دهد

بیش فعالی اغلب علامت یک بیماری زمینه ای سلامت روانی یا جسمی است. یکی از شرایط اصلی مرتبط با بیش فعالی ، اختلال بیش فعالی با نقص توجه (ADHD) است.

بیش فعالی (ADHD) اغلب اوقات همراه با نقص توجه و حرکتهای تکانشی میباشد که باعث میشود در امر یادگیری و بالابردن مهارت های فردی و انجام کارهای روزمره دچار مشکل شود.برای همین باید از همان سنین پایین با دکتر تشخیص و درمان بیش فعالی همکاری کرده و با انجام بهترین کاردرمانی بیش فعالی به صورت مداوم از شدت اختلالات کاسته تا در بالا بردن مهارت ها و امر یادگیری پیشرفت نمایند.

بیش فعالی قابل درمان است. برای به دست آوردن بهترین نتایج ، تشخیص زودهنگام و درمان آن مهم است.

بهترین مرکز کاردرمانی بیش فعالی

علت بیش فعالی چیست؟

بیش فعالی می تواند ناشی از شرایط روحی یا جسمی باشد. به عنوان مثال ، شرایطی که بر سیستم عصبی یا تیروئید افراد مبتلا تأثیر می گذارد ممکن است به شدت اختلال کمک کند.

شایع ترین علل عبارتند از:

  • بیش فعالی
  • پرکاری تیروئید
  • اختلالات مغزی
  • اختلالات سیستم عصبی
  • اختلالات روانی
  • استفاده از داروهای محرک مانند کوکائین یا مت آمفتامین (meth)

بهترین گفتاردرمانی برای بیش فعالی

 

علائم بیش فعالی چیست؟

کودکان مبتلا به بیش فعالی ممکن است در تمرکز در مدرسه دچار مشکل شوند. آنها همچنین ممکن است رفتارهای تکانشی از خود نشان دهند ، مانند:

  • خارج از نوبت صحبت کردن
  • محو کردن همه چیز
  • ضربه زدن به سایر دانش آموزان
  • مشکل ماندن در صندلی خود

بزرگسالان مبتلا به بیش فعالی ممکن است موارد زیر را تجربه کنند:

  • محدوده توجه کوتاه
  • مشکل در تمرکز در محل کار
  • مشکل در به خاطر سپردن نام ها ، اعداد یا تکه های اطلاعات
  • اگر از تجربه بیش فعالی ناراحت هستید ، ممکن است دچار اضطراب یا افسردگی شوید.

در بسیاری از موارد ، بزرگسالانی که بیش فعالی را تجربه می کنند در کودکی علائم بیش فعالی را  داشته اند ولی متوجه آن نشدند.

بهترین متخصص تشخیص و درمان بیش فعالی

 

بیش فعالی چگونه تشخیص داده می شود؟

اگر شما یا فرزندتان بیش فعالی دارید ، با پزشک خود صحبت کنید.

دکتر متخصص بیش فعالی از شما در مورد علائم بیش فعالی ، از جمله زمان شروع علائم ، سوال می کند. آنها در مورد تغییرات اخیر در سلامت کلی شما و سایر داروهایی که ممکن است مصرف کنید سوال خواهند کرد.

پاسخ به این سوالات به پزشک شما در تعیین نوع بیش فعالی که تجربه می کنید کمک می کند. این به آنها کمک می کند بیاموزند که بیش فعالی ناشی از بیماری جدید یا از قبل وجود داشته یا عارضه جانبی دارو است.

همچنین ممکن است دکتر متخصص تشخیص بیش فعالی نمونه خون یا ادرار  را  برای بررسی سطح هورمون شما بگیرد. این به آنها کمک می کند که در صورت عدم تعادل هورمونی  بفمهند که علت بیش فعالی در چیست، به عنوان مثال ، عدم تعادل هورمون تیروئید ممکن است باعث بیش فعالی شود.

 تشخیص درست و به موقع علائم بیش فعالی بسیار مهم میباشد و میتواند منجر به درمان سریعتر و دقیق تر اختلال شود.به طور مثال در کاردرمانی یک متخصص خوب بیش فعالی ابتدا با ارزیابی دقیق و درست برنامه درمانی را که شامل تمرینها و بازیها و … را میشود را دستور کار قرار میدهد و با هماهنگی بهترین کاردرمان بیش فعالی مشغول روند درمان میشود.

 

بهترین متخصص درمان بیش فعالی

 

بیش فعالی چگونه درمان می شود؟

اگر پزشک این طور تصور کند که بیش فعالی ناشی از یک بیماری جسمانی زمینه ای است ، ممکن است داروهایی برای درمان این بیماری تجویز کند.

بیش فعالی همچنین ممکن است به دلیل یک وضعیت سلامت روانی ایجاد شود. در این صورت ، پزشک ممکن است فرد را به بهترین دکتر متخصص کاردرمانی بیش فعالی و متخصص روانپزشکی کودک ارجاع دهد. که دارو و کاردرمانی  هر دو برای فرد دچار اختلال مهم و ضروری است.

 

بهترین مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی بیش فعالی

بهترین کاردرمانی و گفتاردرمانی برای بیش فعالی

کاردرمانی و گفتاردرمانی اغلب به عنوان بهترین درمان برای بیش فعالی شناخته میشود می شود.به طوری که اکثر محققین در زمینه بیش فعالی ، بهترین کاردرمانی و بهترین گفتاردرمانی برای بیش فعالی را بهترین درمان بیش فعالی میدانند.زیرا یک متخصص کاردرمانی بیش فعالی میداند از چه روشی ارتباط با کودک را برقرار کند و همچنین با انجام چه تمریناتی میتواند به آرام سازی و یادگیری کودک کمک کند.انجام بهترین کاردرمانی و گفتاردرمانی از آنجا اهمیت دارد .که با بررسی نتایج بدست از انجام و درصد موفقیتهایی که با انجام آن بدست آمده میتوان به این نتیجه رسید که انجام کاردرمانی تا چقدر مهم و ضروری است.

هدف از کاردرمانی تغییر الگوهای تفکر و رفتاری فرد دچار اختلال میباشد.زیرا با تغییر این الگوها میتوان الگوهای درست را جایگزین کرد.

گفتاردرمانی شامل ارتباط ، نحوه صحبت کردن ، درک مفاهیم ، استفاده به موقع از کلمات و جملات ، تمرکز و…. میباشد .بهترین گفتاردرمان در تدوین استراتژی هایی که بهبودی سریعتر کمک میکند ، مهارت و تخصص خوبی دارد و با انجام در کاهش اثرات و علائم آن میتواند کمک زیادی کند.

بهترین مراکز کاردرمانی و گفتاردرمانی ما در دوشعبه غرب و شرق تهران (کیلینیک توانبخشی پایا و کیلینیک توانبخشی غرب تهران) با داشتن دانش روز و استفاده از آخرین متدهای قابل قبول روز به همراه بهترین کاردرمانان و گفتاردرمانان  متعهد و با تجربه و زیر نظر بهترین متخصص کاردرمانی ایران آماده بهترین خدمات درمانی به شما عزیزان میباشد.

 

دارو درمانی برای بیش فعالی

ممکن است برای کنترل بیش فعالی به دارو نیاز داشته باشید. این داروها ممکن است برای کودکان یا بزرگسالان تجویز شوند. آنها در افراد مبتلا به ADHD تأثیر آرام بخشی دارند.

داروهای مورد استفاده برای درمان بیش فعالی عبارتند از:

  • دکسمتیل فنیدات (فوکالین)
  • دکستروآمفتامین و آمفتامین (Adderall)
  • دکستروآمفتامین (دگزدرین ، دکستروستات)
  • لیزدکس آمفتامین (ویوانس)
  • متیل فنیدات (ریتالین)

در صورت استفاده نادرست از برخی از این داروها ممکن است عادت ایجاد کند. پزشک یا متخصص سلامت روان مصرف دارو را تحت نظر خواهد داشت.

همچنین ممکن است پزشک به شما توصیه کند که از محرک هایی که ممکن است باعث ایجاد علائم شوند اجتناب کنید. به عنوان مثال ، آنها ممکن است شما را تشویق کنند که از کافئین و نیکوتین و مواد انرزی زا اجتناب کنید.

 

 

بیبش فعالی یک اختلال غیر قابل درمان یا غیر قابل کنترل نیست .با انجام درمانهای درست میتوان کمک کرد این اختلال را کنترل و درمان کرد .ولی باید در نظر داشت انجام مداوم در درمان میتواند به بهتر شدن و درمان میسر شود. و همچنین همکاری درست با پزشک میتواند نتایج سریع تری را به همراه داشته باشد.به طور مثال: با انجام بهترین کاردرمانی و بهترین گفتاردرمانی میتوان این اختلال را تا حدود خیلی زیادی کنترل کرد ولی تداوم در انجام آن میتواند نتایج بهتری را رقم بزند.و رعایت نکاتی که باید در خانه انجام داد کمک کننده و سرعت دهنده به روند بهبودی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *