خدمات کلینیک توانبخشی

مرکز کاردرمانی

بهترین مرکز کاردرمانی کجاست؟ بهترین مرکز توانبخشی کجاست؟ آیا به دنبال بهترین کلینیک درمان اوتیسم و بهترین خدمات درمانی اوتیسم برای درمان بیمار خود هستید؟ ما در این مقاله به صورت تخصصی درباره خدمات کلینیک توانبخشی صحبت کرده ایم تا بتوانید بهترین مرکز توانبخشی و بهترین کلینیک کاردرمانی را انتخاب کنید.

خدمات کلینیک توانبخشی – گفتار درمانی _بهترین مرکز گفتاردرمانی

به طور کلی و به عنوان یک نتیجه گیری باید بگوییم که گفتار درمانی از خدمات کلینیک شامل ارزیابی و درمان مشکلات ارتباطی و اختلالاتی نظیر اختلالات گفتاری بیمار است. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم این اختلالات توسط متخصصان و آسیب شناسان گفتار زبان انجام می‌گیرد که به آنها اغلب گفتاردرمان گفته می شود.یکی از رایج ترین تکنیک ها و روش های درمان گفتار برای بهبود ارتباطات میان بیمار و افراد دیگر استفاده می‌شود گفتار درمانی شامل درمان مفصلی فعالیت های مداخله زبانی و موارد دیگری بسته به نوع اختلال گفتار یا زبان بیمار است.

 

بهترین مرکز کاردرمانی

چرا به گفتار درمانی نیاز دارید؟

چندین اختلال گفتار و زبان وجود دارد که با گفتار درمانی قابل درمان است.

رزونانس یا اختلالات تشدید به هنگامی به وجود می آید که جریان هوای منظم در حفره های بینی یا دهان دچار انسداد و یا مسدود شدن موقت می شوند. همچنین اگر دریچه ولو فارنکس به درستی بسته نشود، ممکن است اتفاق بیفتد. اختلالات رزونانس اغلب با شکاف کام، اختلالات عصبی و تورم لوزه ها همراه است. 

اختلالات دریافتی فرد مبتلا به اختلال زبان دریافتی در درک و پردازش آنچه دیگران می گویند مشکل دارد. این می تواند باعث شود وقتی کسی صحبت می کند بی علاقه به نظر برسید، در پیروی از دستورالعمل ها مشکل داشته باشید یا دایره لغات محدودی داشته باشید. سایر اختلالات زبانی، اوتیسم، کم شنوایی، و آسیب به سر می تواند منجر به اختلال زبانی شود.

اختلالات بیانی. اختلال زبان بیانی مشکل در انتقال یا بیان اطلاعات است. اگر اختلال بیانی دارید، ممکن است در ایجاد جملات دقیق مانند استفاده از زمان فعل نادرست با مشکل مواجه شوید. این با اختلالات رشدی، مانند سندرم داون و کاهش شنوایی همراه است. همچنین می تواند ناشی از ضربه به سر یا یک وضعیت پزشکی باشد. 

آسیب رسیدن به بخشی از مغز بیمار باعث به وجود آمدن اختلالات شناختی و ارتباطی و همچنین مشکل در برقراری ارتباط میان افراد و بیمار خواهد شد. به طور کلی این اختلال ها را اختلال شناختی ارتباطی می نامند این اختلالات می تواند مشکلاتی نظیر مشکلات حافظه، حل مسئله و یا صحبت کردن و گوش دادن را در بیمار ایجاد کند.

دیزآرتری مشخصه این عارضه به دلیل ضعف یا ناتوانی در کنترل ماهیچه های مورد استفاده برای گفتار، کند یا نامفهوم است. این بیماری بیشتر به دلیل اختلالات سیستم عصبی و شرایطی است که باعث فلج صورت یا ضعف گلو و زبان می شود، مانند ام اس (MS)، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) و سکته مغزی. 

 

بهترین مرکز گفتاردرمانی

خدمات کلینیک توانبخشی – کاردرمانی چیست؟

کاردرمانی در واقع نوعی از مراقبت‌های بهداشتی است که به حل مشکلات کمک می‌کند که در توانایی های فرد ریشه دارد و فرد توانایی انجام آن کارها را ندارد و یا در انجام کارها تداخل دارد.  تداخل در انجام کارهای روزمره ،مراقبت های بهداشتی و یا حل مشکلات فردی و خانوادگی خود از جمله مشکلاتی هستند که افراد برای حل آن به خدمات کلینیک کاردرمانی مراجعه می‌کنند. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید!۰۹۰۱۱۱۲۲۵۲۲۰۹۰۲۲۸۶۰۹۳۶

 

بهترین مرکز تشخیص کاردرمانی

کاردرمانگران چه کسانی هستند و کجا کار می کنند؟

ارائه دهنده خدمات کاردرمانی از خدمات کلینیک عمدتاً کاردرمانگران هستند که به آن‌ها OT نیز گفته می شود؛ OT ها عبارتند از:متخصصان تحصیل کرده دانشگاهی که دانش و مهارت های تخصصی خود را برای توصیه دوره ای از اقدامات پیشگیرانه یا اصلاحی به کار می گیرند که به افراد کمک می کند زندگی پربارتر و رضایت بخشی داشته باشند.

آموزش دیده اند تا نه تنها محدودیت های پزشکی و جسمی یک ناتوانی یا آسیب را درک کنند، بلکه عوامل روانی-اجتماعی را نیز که بر عملکرد کل فرد تأثیر می گذارد – سلامت و تندرستی او، و یک حرفه پزشکی تنظیم شده؛ کاردرمانگران باید در تنظیم کننده استانی خود ثبت نام کرده باشند تا بتوانند به طور قانونی فعالیت کنند.

 

بهترین مرکز رفتاردرمانی

خدمات کلینیک توانبخشی- بازی درمانی چیست؟

خدمات کلینیک برای بازی درمانی – همانطور که گفتیم بازی درمانی یک نوع درمان است که در خدمات کلینیک‌های سلامت روان و عمدتاً برای کودکان ارائه می شود این به این دلیل است که کودک ممکن است نتواند احساسات خود را به طور صحیح بروز دهد و آنها را پردازش کند بنابراین متخصصان بازی درمانی این احساسات و مشکلات آنها را در بازی حل می‌کند.

بازی درمانی از خدمات کلینیک!  زمانی بازی یک وقت‌گذرانی معمولی به نظر می‌رسید اما باید بگوییم که این بازی نیز وجه درمانی دارد.متخصصان بهداشت و روان که دارای مجوز های روانشناسی و روانپزشکی هستند مسئولیت بازی درمانی بیماران را بر عهده دارند.  انجمن های بسیاری در این حوزه وجود دارد از جمله انجمن بازی درمانی ، برنامه های آموزشی تخصصی و اعتبارنامه های پیشرفته که توسط متخصصان خبره این درمان به متخصصان جویای این علم ارائه می شود.  

 

بهترین مرکز بازی درمانی

خدمات کلینیک توانبخشی – رفتار درمانی چیست؟

رفتار درمانی از خدمات کلینیک! یکی دیگر از انواع درمان ها از خدمات کلینیک رفتار درمانی است که یک اصطلاح کلی برای انواع درمانی است که اختلالات سلامت روان بیمار را مورد هدف قرار می‌دهد. کمک به تغییر رفتار های بالقوه بیمار که رفتارهای ویرانگر و ناسالمی هستند هدف این درمان می باشد. این درمان برحسب ایده عمل کرده و همه رفتارهای نامناسب را در بیمار از بین برده و تغییر داده و آنها را جایگزین رفتارهای سالم می‌کند.

 

بهترین مرکز گروه درمانی

چه کسانی می توانند از رفتار درمانی سود ببرند؟

رفتار درمانی می تواند برای افراد مبتلا به طیف وسیعی از اختلالات مفید باشد.

افراد معمولاً به دنبال رفتار درمانی برای درمان موارد زیر هستند:

  • افسردگی
  • اضطراب
  • اختلالات هراس
  • مسائل خشم
  • همچنین می تواند به درمان شرایط و اختلالاتی مانند:
  • اختلالات اشتها
  • اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)
  • اختلال دو قطبی
  • بیش فعالی
  • فوبیا، از جمله فوبیای اجتماعی
  • اختلال وسواس فکری جبری (OCD)
  • خود آزاری
  • سوء مصرف مواد

 

بهترین مرکز گروه درمانی

گروه درمانی چیست؟

 خدمات کلینیک برای گروه درمانی چیست ؟ گروه درمانی به نوعی از درمان روانی گفته می‌شود و روان درمانی نیز معروف است. در این درمان یک یا چند درمانگر یا متخصص گروه درمانی به صورت همزمان با چند نفر در جلسه گروه درمانی مسئولیت درمان بیماران را عهده دار می شوند. مراکز درمانی خصوصی و بیمارستانها و همچنین کلینیک های سلامت روان و مراکز اجتماعی مکان‌هایی هستند که به طور گسترده این نوع درمان را ارائه می‌دهند.

گروه درمانی گاهی به تنهایی استفاده می شود، اما معمولاً در یک برنامه درمانی جامع که شامل درمان فردی نیز می شود، ادغام می شود.

 

بهترین مرکز رفتاردرمانی

انواع خدمات کلینیک توانبخشی برای گروه درمانی

گروه درمانی را می توان با توجه به وضعیت سلامت روان شما و همچنین روش بالینی مورد استفاده در طول درمان به انواع مختلفی دسته بندی کرد. رایج ترین انواع گروه درمانی عبارتند از:

گروه های رفتاری شناختی که بر شناسایی و تغییر الگوهای تفکر نادرست یا تحریف شده، پاسخ های عاطفی و رفتار متمرکز هستند.

گروه های بین فردی، که بر روابط بین فردی و تعاملات اجتماعی شما تمرکز می کنند، از جمله اینکه چقدر از دیگران حمایت می کنید و تأثیر این روابط بر سلامت روان شما.

گروه‌های روان‌آموزشی، که بر آموزش مراجعان در مورد اختلالات و راه‌های مقابله با آن‌ها اغلب بر اساس اصول رفتار درمانی شناختی (CBT) تمرکز می‌کنند.

گروه‌های توسعه مهارت‌ها، که بر بهبود مهارت‌های اجتماعی در افراد مبتلا به اختلالات روانی یا ناتوانی‌های رشدی تمرکز دارند.

گروه‌های حمایتی که طیف گسترده‌ای از مزایا را برای افراد مبتلا به انواع شرایط سلامت روان و همچنین عزیزانشان فراهم می‌کنند.

جلسات خدمات کلینیک آب درمانی حدوداً بین ۸ تا ۱۲ نفره انجام می گیرد و همچنین گروه ها می توانند به گروه های کوچک ۳ یا ۴ نفره نیز تقسیم شود اگرچه امکان دارد که شرکت‌کنندگان بیشتری نیز در جلسات خدمات کلینیک آب درمانی شرکت داشته باشند. اما این گروه‌ها معمولاً یک یا دو بار در هفته و یا بیشتر به میزان ساعت ۱ تا ۲ ساعت در جلسه درمانی حضور پیدا خواهند کرد.

 

بهترین مرکز آب درمانی

خدمات کلینیک توانبخشی – درمان با آب چیست؟

خدمات کلینیک آب درمانی از خدمات مرکز خوب کاردرمانی اوتیسم ؛ درمان با آب، یک درمان مکمل است که از آب برای اهداف بهداشتی استفاده می کند. 

بسته به صنعت و کاربرد، برخی ممکن است به درمان‌هایی مانند آب درمانی، آب درمانی یا هیدروپاتی نیز اشاره کنند.

کاربردهای زیادی برای انواع مختلف خدمات کلینیک برای آب درمانی وجود دارد، از جمله درمان درد مفاصل با تمرینات آب و کاهش استرس عضلانی با دوش آب سرد یا گرم یا حمام.

در این روش از یک منبع هیدروتراپی برای درمان استفاده می شود که به معنی استفاده از آب در اشکال مختلف برای آب درمانی است. از آب درمانی برای درمان های موقت مانند سوختگی و درمان پوست استفاده می شود.

در این خدمت از خدمات کلینیک استفاده از آب سرد یا گرم اتفاق می‌افتد.  به این صورت که جریان آب در آب درمانی در بین درمان های متفاوت آن مختلف است. هدف از خدمات کلینیک برای کاردرمانی کاهش علامت های جسمی و روانی بیمار است. برخی از این خدمات کلینیک در حوزه آب درمانی تنها با نشستن در حمام گرم اتفاق می‌افتد که در این روش افراد و بیماری ها می توانند در خانه انجام دهند. سایر اقدامات شامل مکان ها یا تجهیزات تخصصی، مانند سونای سرد است.

مکان ها و تجهیزات احتمالی برای آب درمانی ممکن است شامل موارد زیر باشد: 

  • تانک های فیزیوتراپی
  • استخرهای شنا
  • اسپاهای گردابی
  • جکوزی ها
  • سوناها
  • دوش ها
  • حمام ها

روش استفاده از هر کدام بسته به هدف درمان و پزشک بسیار متفاوت است.

 

بهترین مرکز ماساژ درمانی

خدمات کلینیک توانبخشی برای ماساژ درمانی چیست؟ 

خدمات کلینیک – ماساژ درمانی دستکاری بافت های نرم بدن از جمله عضلات، بافت همبند، تاندون ها، رباط ها و مفاصل است. ماساژ درمانی یک گزینه مراقبت های بهداشتی با محوریت بالینی است که به کاهش ناراحتی ناشی از استرس های شغلی روزانه، استفاده بیش از حد عضلانی و بسیاری از شرایط درد مزمن کمک می کند.

ماساژ درمانی فقط باید توسط یک ماساژ درمانگر ثبت شده (RMT) ارائه شود. RMT یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی اولیه در انتاریو است و هر کسی می تواند به انتخاب خود از RMT بازدید کند.

ماساژ درمانی می تواند به عنوان یک درمان برای شرایط حاد و مزمن استفاده شود. RMT ها با طیف گسترده ای از بیماران در درمان بیماری، توانبخشی آسیب و ناتوانی کار می کنند.

خدمات RMT تحت برنامه بیمه درمانی انتاریو (OHIP) پوشش داده نمی شود. با این حال، بسیاری از برنامه‌های مزایای بهداشتی گسترده، تمام یا بخشی از خدمات ارائه شده توسط RMT را پوشش می‌دهند. برای بازدید از RMT نیازی به ارجاع یا نسخه نیست، اگرچه برخی از شرکت های بیمه ممکن است به این نیاز داشته باشند. درمان‌های ماساژ درمانی نیز ممکن است توسط شرکت‌های بیمه خودرو بازپرداخت شود، اگر مشتری در تصادف با وسیله نقلیه موتوری یا در صورت صدمات در محل کار، توسط هیئت ایمنی و بیمه محل کار (WSIB) بازپرداخت شود. 

 

بهترین مرکز ماساژ درمانی

در اولین قرار خود چه انتظاری داشته باشید

در اولین بازدید، یک تاریخچه سلامت محرمانه را به عنوان بخشی از ارزیابی خود تکمیل می کنید. ماساژ درمانگر شما نیازهای فردی شما و همچنین سایر عواملی را که ممکن است در آسیب یا وضعیت شما نقش داشته باشد، ارزیابی خواهد کرد. RMT یک برنامه درمانی با شما ایجاد خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که درمان مناسب دریافت می کنید. برنامه درمانی را می توان در هر زمانی تغییر داد و در زمان مناسب مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد گرفت. شما هیچ تعهدی برای انجام هیچ بخشی از یک درمان ندارید. درمان شما زمانی شروع می شود که رضایت آگاهانه خود را بدهید. این شامل تعیین اهداف واقع بینانه برای درمان، بحث در مورد پاسخ های احتمالی به درمان و اطلاع از گزینه های مراقبت جایگزین است.

 

بهترین مرکز کاردرمانی ذهن

نظریه ذهن در بهترین کیلینیک تشخیص اوتیسم 

تئوری ذهن توانایی نسبت دادن حالات ذهنی – باورها، مقاصد، تمایلات، عواطف و دانش – به خود و دیگران است.

ما به عنوان انسان فرض می‌کنیم که دیگران می‌خواهند، فکر می‌کنند، باور می‌کنند و مانند آن‌ها، و از این طریق حالت‌هایی را استنباط می‌کنیم که مستقیماً قابل مشاهده نیستند، با استفاده از این حالت‌ها پیش‌بینی‌کننده، برای پیش‌بینی رفتار دیگران و همچنین رفتار خودمان. این استنتاج‌ها، که به یک نظریه ذهن تبدیل می‌شوند، از نظر دانش ما، در بزرگسالان انسانی جهانی هستند» (پریمک و وودراف، ۱۹۷۸).

داشتن یک نظریه ذهن به ما این امکان را می دهد که درک کنیم که دیگران عقاید و خواسته های منحصر به فردی دارند که با ما متفاوت است و ما را قادر می سازد در تعاملات اجتماعی روزانه با تفسیر حالات ذهنی و استنتاج رفتارهای اطرافیانمان شرکت کنیم (پریمک و وودراف، ۱۹۷۸).

پس از اولین شناسایی آن در سال ۱۹۷۸، حجم وسیعی از تحقیقات در این زمینه انباشته شده است که مسیر رشد، پایه عصبی و نقایص نظریه ذهن را مطالعه می کنند.

شما تنها با داشتن اطلاعات کامل درباره بیماری های خاص همچون گفتاری درمانی و یا اتیسم می توانید در انتخاب بهترین کلینیک اوتیسم و بهترین مرکز تشخیص اوتیسم کوشا باشید و بهترین خدمات درمانی اوتیسم را از یک کلینیک خوب دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *