کاردرمانی در اوتیسم

کاردرمانی در اوتیسم

منظور از کاردرمانی در اوتیسم چیست؟

 برای اینکه بتوانید بهترین مرکز کاردرمانی و بهترین کاردرمانی در تهران را برای بیمار اوتیسم خود پیدا کنید باید با این درمان آشنا شوید و اطلاعات کافی بدست آورید. آیا می دانید برای پیدا کردن بهترین کلینیک کاردرمانی و یا یک کلینیک خوب کاردرمانی بایست چه اطلاعاتی درباره این درمان داشته باشید؟

اختلال طیف اوتیسم (ASD)

اختلال طیف اوتیسم (ASD) یک وضعیت عصبی رشدی است که با اختلال در مهارت های ارتباطی اجتماعی، رفتارهای محدود و تکراری و مناطق منزوی مورد علاقه مشخص می شود. تقریبا از هر ۵۴ کودک در ایالات متحده یک کودک مبتلا به ASD تشخیص داده می شود که می تواند  به راحتی در سن دو سالگی تشخیص داده شود اما میشود با روشهای جدید که بهترین متخصص کاردرمانی اوتیسم با آن آشنا میباشد،  تشخیص زودتراز دو سالگی انجام شود.

تشخیص زودهنگام و مداخله می تواند نتایج را برای افراد مبتلا به اوتیسم تا حد زیادی بهبود بخشد. کاردرمانی (OT) یک روش اولیه و کاربردی مداخله است. این پست به بررسی مزایای کاردرمانی برای اوتیسم و ​​همچنین نقش منحصر به فرد بهترین کاردرمانان در درمان اوتیسم (ASD) می پردازد.

بهترین متخصص کاردرمانی اوتیسم

کاردرمانی در اوتیسم چیست؟

کاردرمانی رشته‌ای از مراقبت‌های تخصصی بهداشتی است که به طور کلی به درمان افرادی می‌پردازد که آسیب‌ها، ناتوانی‌ها یا سایر شرایط از جمله اوتیسم دارند. در این عمل، کاردرمانگران (OTs) به بیماران کمک می‌کنند تا توانایی خود را برای درگیر شدن در فعالیت‌های روزانه معنادار، از جمله برقراری ارتباط مناسب با دیگران، توسعه، بهبود یا حفظ کنند.

 بهترین کاردرمانان فرآیند را با برقراری ارتباط مستقیم با بیمار و خانواده برای درک نیازهای فردی بیمار آغاز می کنند. آنها قبل از ایجاد اهداف معقول و برنامه درمانی، توانایی های فیزیکی، حسی، عاطفی و شناختی بیمار را ارزیابی می کنند. سپس کاردرمان برای چندین جلسه یا طولانی مدت با بیمار کار می کند و به آنها کمک می کند تا به سمت اهداف خود پیشرفت کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید!۰۹۰۱۱۱۲۲۵۲۲۰۹۰۲۲۸۶۰۹۳۶

نقش کاردرمانی خوب در اوتیسم

کاردرمانگران سطوح رشد فکری کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم را با هدف بهبود توانایی آنها در خودتنظیمی هیجانات و مشارکت در تعاملات اجتماعی ارزیابی می کنند. از طریق مداخلات، کاردرمانی  می تواند به افراد مبتلا به اوتیسم کمک کند تا بر روی حوزه های قدرت خود توانایی ایجاد کنند و بر محدودیت های خود غلبه کنند.

بهترین متخصص کاردرمانی اوتیسم

در بهترین مرکز کاردرمانی در اوتیسم که شامل بهترین کاردرمانان و متخصصان کاردرمانی اوتیسم میباشند.اولین اقدامی که انجام میشود ارزیابی دقیق و گسترده میباشد که توسط بهترین متخصص کاردرمانی اوتیسم انجام میشود و بعد از آن با تنظیم برنامه درمانی و انجام آن توسط بهترین کاردرمانان داده میشود. تا به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک کتد تا در رشد توانایی های خود شروع به تکامل کنند.

روش هایی که کاردرمانگران ASD را ارزیابی می کنند

متخصص درمان اوتیسم برای ارزیابی از روشهای گوناگون استفاده میکند که هر کدام به تشخیص دقیق تر کمک میکند.ولی توجه اصلی به توانایی های کودک میباشد.
برای ارزیابی بیمار مبتلا به اوتیسم، متخصص کاردرمانی اوتیسم ممکن است از ابزارهای غربالگری مانند چک لیست اوتیسم، نمایه حسی، مقیاس درجه بندی اوتیسم دوران کودکی (CARS) یا معیارهای تشخیصی که در ویرایش پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی ذکر شده است استفاده کند (DSM-V)

هنگام مشاهده بیمار، یک متخصص درمان اوتیسم مهارت های زیر را در نظر می گیرد.

  • اجتماعی: تعامل با دیگران، تنظیم هیجان، رفتار، تمایل به فضای شخصی، تماس چشمی، پرخاشگری
  • ارتباط: گفتار، ارتباط غیر کلامی
  • شناختی: دامنه توجه، استقامت
  • حسی: پاسخ به محرک ها، جستجوی حسی، دفاع حسی
  • حرکت: وضعیت، تعادل، دستکاری اشیاء کوچک

مداخلات رایج کاردرمانی در اوتیسم

پس از تکمیل ارزیابی توسط متخصص درمان اوتیسم ، کاردرمانگر با بیمار و خانواده برای تدوین برنامه مداخله و اهداف درمانی همکاری می کند. مداخلات کاردرمانی برای اوتیسم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تمرکز بر یکپارچگی حسی و راهبردهای حسی.
  • با تاکید بر سلامت و سلامت روان.
  • اجرای استراتژی ها و برنامه های رشد عاطفی و خودتنظیمی.
  • سازماندهی گروه های همسالان، مشارکت اجتماعی و فعالیت های بازی.
  • بهبود روال های خودمراقبتی برای کمک به فعالیت های روزانه مانند حمام کردن، تغذیه و نظافت.
  • کار روی رشد حرکتی
  • حمایت از انتقال نوجوان به بزرگسالی و کمک به آنها برای ایجاد مهارت برای ورود به نیروی کار.
  • استفاده از رویکردهای شناختی رفتاری برای حمایت از رفتارهای مثبت.

بهترین کاردرمانی اوتیسم

فواید کاردرمانی در اوتیسم

هدف اصلی بهترین کاردرمانی اوتیسم بهبود کیفیت زندگی بیمار است. از طریق مداخلات، کاردرمانگران می توانند به افراد مبتلا به  اوتیسم(ASD)   کمک کنند.

  • روی وظایف تحصیلی تمرکز کنند.
  • ارتباط مناسب برقرار کنند.
  • روابط را حفظ و تقویت کنند.
  • برای رسیدن به یک هدف یا هدف مشترک با دیگران کار کنند.
  • یاد بگیرند که رضایت را به تاخیر بیندازنند.
  • احساسات را به روشی سالم و سازنده بیان کنید و سطح برانگیختگی را تنظیم کنند.
  • مستقل تر و با اعتماد به نفس تر شوند.
  • کمتر احساس اضطراب کنند.

بهترین مرکز کاردرمانی اوتیسم

چگونه یک کاردرمانگر خوب پیدا کنیم

تماس با بهترین مراکز کاردرمانی  یا متخصص درمان اوتیسم و یا با پزشک بیمار محل خوبی برای شروع یافتن یک بهترین کاردرمان واجد شرایط است. هنگام انتخاب یک کاردرمانگر برای کار با کودک یا بزرگسال مبتلا به اوتیسم، به دنبال فردی باشید که مایل است:

  • انجام یک ارزیابی تشخیصی جامع و ایجاد اهداف مکتوب برای درمان.
  • درمان انفرادی را در یک محیط غنی از حس ارائه دهد.
  • یک برنامه درمانی فشرده ارائه دهد که اعضای خانواده را تشویق به مشارکت کند.
  • سوال بپرسد و بیمار و خانواده را تشویق کنید که همین کار را انجام دهند.

کاردرمانی به یک عملکرد پیش برنده میباشد که به افراد مبتلا به اوتیسم کمک میکند که تعملات اجتماعی و فعالیتهای معنادار روزانه خود را توسعه دهند. و از داشتن اظطراب و رفتارهای هیجانی  و غیر قابل کنترل دوری کنند. و در این کار باید بین خانواده و پزشک بیمار و متخصص اوتیسم و مرکز کاردرمانی هماهنگی خوبی پدیدار شود، تا بتوان به بهترین نتایج رسید.

چگونه کاردرمانی می تواند به کودکان مبتلا به اوتیسم کمک کند؟

کاردرمانگران (OTs) به افراد در هر سنی کمک می کنند تا به طور فعال و هدفمند در زندگی روزمره خود شرکت کنند کاردرمان با هر بیمار کار می کنند تا نیازهای آنها را ارزیابی کنند و بهترین مسیر را برای توسعه، اصلاح، انطباق یا بازیابی مهارت هایی که به دلیل محدودیت هایشان چالش برانگیز هستند، تعیین کنند. کاردرمانگران کودکان به کودکان و نوجوانان کمک می‌کنند تا مهارت‌هایی را که در بزرگسالی برای عملکرد موفقیت‌آمیز در جهان به آن نیاز دارند، بیاموزند و توسعه دهند کاردرمانی اطفال اغلب با کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) کار می کنند تا به آنها کمک کنند تا با سهولت بیشتری به محیط های طبیعی خود دسترسی پیدا کنند، استقلال آنها را افزایش دهند و توانایی آنها را برای شرکت در فعالیت هایی که برای کودک و خانواده معنادار است بهبود بخشند.

بهترین متخصص درمان اوتیسم

نگرانی های حسی در اختلال اوتیسم

کودکان در طیف اوتیسم اغلب با مشکلات یا حساسیت های تعدیل حسی مواجه می شوند، به این معنی که می توانند در پردازش بینایی، صدا، لامسه، چشایی، بویایی، وضعیت بدن و تعادل دچار چالش شوند. این بر توانایی کودک برای انجام فعالیت‌های معمولی، مانند مسواک زدن، تعامل با خانواده در وقت شام، یا شرکت در تعطیلات مدرسه تأثیر می‌گذارد.

یک کار ساده مانند مسواک زدن برای بسیاری از افراد عادی به نظر می رسد، اما برای کودکان مبتلا به ASD، این کارهای ساده به دلیل چالش های حسی آنها می تواند طاقت فرسا باشد. با استفاده از بهترین استراتژی‌ها و تکنیک‌های مختلف، از جمله رویکرد مبتنی بر یکپارچگی حسی، کاردرمان  به کودک و خانواده کمک می‌کند تا چالش‌ها را شناسایی کرده و از روش‌های متناسب با سن استفاده کند که مقررات و کسب مهارت را آموزش می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا در تکمیل موفق باشند.

بهترین مرکز کاردرمانی حسی

تعیین اهداف کاردرمانی اوتیسم

برخی از اهدافی  که  کاردرمان ممکن است با کودک مبتلا به اختلال طیف اوتیسم روی آنها کار کند عبارتند از:

  • درک مرزها و فضای شخصی
  • بازی و مهارت های مشارکت اجتماعی
  • حفظ ایمنی بدن
  • انجام مهارت های زندگی روزمره مانند مسواک زدن، حمام کردن، یا لباس پوشیدن
  • ایجاد برنامه هایی برای کمک به انتقال ها و انتظارات
  • استفاده از رژیم های غذایی حسی برای کمک به تنظیم و تعدیل ورودی اطراف آنها که ممکن است شامل استفاده از پتوی وزن دار، جلیقه فشاری، هدفون حذف صدا و غیره باشد.
  • آگاهی از ایمنی آنها و ارائه راهبردهایی برای کمک به آگاهی از ایمنی
  • خودتغذی و افزایش تنوع غذایی برای افراد حساس
  • درمان فردی

بهترین مرکز کاردرمانی اوتیسم

کاردرمانی یک درمان جامع و فردی است که به هر بیمار در دستیابی و حفظ پتانسیل کامل خود برای داشتن یک زندگی شاد و موفق کمک می کند. در ارزیابی کاردرمانی، اهداف بر اساس کودک خاص تعیین می شود. بسیار مهم است که بدانیم چه چالش‌ها و محدودیت‌هایی بر فعالیت‌های کودک تأثیر می‌گذارند و چگونه می‌توان به آنها کمک کرد تا با موفقیت در زندگی روزمره خود شرکت کنند. بهترین کاردمان همچنین به کودکان کمک می کنند تا از طریق لذت بازی به تمام پتانسیل های خود دست یابند. استفاده از یک مدل مبتنی بر بازی برای یادگیری مهارت‌های روزانه باعث سرگرمی و انگیزه یادگیری می‌شود و کودک اغلب حتی متوجه نمی‌شود که سخت کار می‌کند.

هدف کاردرمانی در اوتیسم

هدف کاردرمانی این است که ابزارهای لازم برای موفقیت در همه محیط ها را در اختیار کودک و خانواده قرار دهد. هنگامی که بین درمان و روال روزانه سازگاری وجود داشته باشد، مراقبان اغلب نتایج بهینه را در کودکان مبتلا به ASD مشاهده می کنند. کودکان می‌توانند به طور مداوم مهارت‌های حرکتی، زندگی روزمره و اجتماعی را بیاموزند، زیرا به بزرگسالان کارآمد تبدیل می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *