بهترین مرکز اوتیسم کودکان و بزرگسالان

بهترین مرکز اوتیسم

در دنیای پیشرفته امروزه نیز مشکلات و بیماری هایی وجود دارند که راه حلی برای درمان آن ها وجود ندارد. یکی از این مشکلات، اختلال طیف اوتیسم می باشد که می تواند فرد را از بدو تولد درگیر کند. اما با این حال بدین معنا نیست که نتوان هیچ کاری برای اینگونه افراد کرد. به لطف پیشرفت علم، راه های بسیار زیادی وجود دارند که بتوان از طریق آن ها به اینگونه افراد کمک کرد تا بتوانند زندگی آسان تری را تجربه کنند. روش هایی مانند گفتاردرمانی، کاردرمانی، بازی درمانی، ماساژدرمانی و … همگی از مواردی هستند که به کودکان اوتیسمی کمک می کنند تا زندگی عادی تری را تجربه کنند. با ما در این مقاله همراه باشید تا درباره بهترین مرکز اوتیسم در تهران و خدماتی که توسط تیم آن ها ارائه می شود صحبت کنیم.

 بهترین مرکز اوتیسم تهران

مجموعه ما همراه با یک تیم متخصص در زمینه کنترل علائم اوتیسم در کودکان و بزرگسالان فعالیت می کند. متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی که در این مرکز مشغول به فعالیت هستند می توانند با استفاده از تکنیک های مختلف به افراد اوتیسمی کمک کنند تا علائم آن ها کاهش پیدا کند. این مجموعه خدمات بسیار متنوعی ارائه می دهد که در درمان اوتیسم بسیار موثر هستند. راهکارهای درمانی این مجموعه عبارتند از:

کاردرمانی برای اوتیسم

کاردرمانی یکی از مهم ترین راه های کنترل علائم کودکان اوتیسم می باشد. هدف از کاردرمانی در کودکان اوتیسم این است تا حساسیت بیش از حد آن ها را به محرک های محیط کاهش دهیم. این موضوع باعث می شود تا تمرکز بیشتری داشته باشند و راحت تر بتوانند به فعالیت های روزمره شان رسیدگی کنند. تمرینات مختلفی در کاردرمانی استفاده می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید!۰۹۰۱۱۱۲۲۵۲۲۰۹۰۲۲۸۶۰۹۳۶

در مرکزما این تمرینات با نظارت یک کاردرمانگر حرفه ای انجام می شود تا بهترین اثرگذاری را داشته باشد. برخی از این تمرینات عبارتند از:

  • تنظیم محرک های مربوط به موقعیت و حرکت( ورودی های حس عمقی)
  • تنظیم محرک های مربوط به حرکت سر( ورودی های دهلیزی)
  • تنظیم محرک های مربوط به حس لامسه( ورودی های لمسی)
  • تنظیم محرک های مربوط به حس بینایی( ورودی های بصری)

تمرینات مختلفی برای این موارد در نظر گرفته شده اند. این تمرینات اگر به درستی انجام شوند، می توانند به مقدار زیادی از حساسیت کودکان اوتیسمی کم کنند. بنابراین وقت بیشتری برای فعالیت های عادی روزمره خواهند داشت.

از دیگر اهداف مهم کاردرمانی در کودکان اوتیسمی، تقویت ویژگی های فیزیکی این کودکان می باشد. مورد بسیار مهمی که در اینگونه افراد وجود دارد این است که به طور معمول عضلات اندام فوقانی آن ها از قدرت مناسبی برخوردار نیست و در انجام دادن فعالیت های ظریف مانند نوشتن و یا کار با انگشتان خود مشکل دارند. بنابراین با کمک کاردرمانی می توان موارد زیر را در آن ها تقویت کرد:

  • پوشیدن لباس
  • انجام دادن کارهای بهداشت فردی
  • تقویت هماهنگی عضلات
  • تقویت مهارت های ریز انگشتی

گفتاردرمانی برای اوتیسم

دومین چیزی که در درمان علائم اوتیسم حائز اهمیت می باشد استفاده از گفتاردرمانی است. هدف از گفتاردرمانی کمک به کودکان اوتیسم برای برقراری ارتباط کلامی و غیرکلامی با دیگران است. بسته به شدت علائم در یک فرد، نیاز او به خدمات گفتاردرمانی متفاوت است. برخی از آن ها در برقراری ارتباط کلامی مشکل دارند و برخی دیگر حاضر به برقراری هیچگونه ارتباطی با دیگران نیستند. در بهترین مرکز اوتیسم تهران این موضوع به کمک گفتاردرمانگران حرفه ای به راحتی قابل درمان می باشد. در گفتاردرمانی افراد اوتیسمی، موارد زیر اهداف ما می باشند:

گفتار غیرتکراری و منعطف

یکی از مشکلات اصلی کودکان اوتیسمی، الگوهای تکرار شونده صحبت و غیرمنعطف بودن آن است. در گفتاردرمانی سعی می شود این مشکل برطرف شود.

بهبود زبان بدن

زبان بدن به درک بهتر مکالمات و ارتباطات کمک خواهد کرد. یکی از مهم ترین مشکلات افراد اوتیسمی، این است که نمی توانند از زبان بدن خود به درستی استفاده کنند. در گفتاردرمانی سعی می شود که این مشکل برطرف شود.

کاهش یکنواختی تن صدا( مونوتن بودن صدا)

یکی از بارزترین ویژگی افراد اوتیسمی این است که تن صدای آن ها کاملا یکنواخت می باشد. در واقع صدای آن ها هیچگونه حسی را منتقل نمی کند. هیچ هیجانی ندارد و بقیه حس ها نیز به خوبی بروز پیدا نمی کنند. در نتیجه درک مفهوم گفته های آن ها برای دیگران سخت خواهد بود. متخصصین گفتاردرمانی در تهران ریهب سعی می کنند چنین مواردی را نیز در نظر داشته باشند و با استفاده از تکنیک های مختلف این موارد را برطرف کنند.

بهترین مرکز اوتیسم

بازی درمانی در اوتیسم

بازی درمانی درواقع تکنیک هار روان درمانی می باشد که در قالب بازی برای جذاب تر کردن روند درمان استفاده می شوند. از بازی درمانی برای حل بسیاری از مشکلات استفاده می شود. در درمان اختلال اوتیسم نیز تاثیر بسزایی دارد. اما باید دقت داشته باشید که این بازی ها زمانی موثر واعق می شوند که زیر نظر یک متخصص انجام شوند. هدف از بازی درمانی، از بین بردن الگوهای تکرار شوند در یک فرد اوتیسمی می باشد. از بازی درمانی برای ایجاد مهارت های فیزیکی و اجتماعی، شناخت علایق و شخصیت افراد اوتیسمی استفاده می شود. استفاده از بازی درمانی در کودکان بسیار موثرتر می باشد.

یک بازی درمانگر حرفه ای، به گونه ای بازی را طراحی و اجرا می کند که کودک را درگیر خود کند و از طریق آن بازی مهارت های لازم را یاد بگیرد. مرکز تهران ریهب که بهترین مرکز اوتیسم در تهران می باشد سعی کرده است از مجرب ترین متخصصین در این زمینه استفاده کند.

ماساژ درمانی در اوتیسم

ماساژ می تواند خواص درمانی خوبی در کودکان اوتیسمی داشته باشد. معمولا کودکان اوتیسمی از لمس شدن بدشان می آید. اما با این حال استفاده از ماساژ درمانی برای برخی از آن ها موثر واقع می شود. آن دسته از کودکان اوتیسمی که فعالیت زیادی دارند و معمولا پرخاشگر هستند، با استفاده از یک ماساژ خوب، آرام تر شده و شدت علائمشان کمتر می شود. برخی از اهداف در ماساژ درمانی عبارتند از:

  • ریلکسیشن و آرام شدن کودک
  • کمک به شناخت بدن توسط کودک
  • کاهش پرخاشگری
  • افزایش سطح هوشیاری و توجه و تمرکز کودک
  • تقویت حس لامسه و درمان مشکلات بیش حسی و کم حسی

جمع بندی

تشخیص به موقع اوتیسم می تواند به شما در درمان علائم کمک کند. اگر در سنین پایین اوتیسم تشخیص داده شود و اقدامات درمانی صورت پذیرند، کودک نسبت به درمان گارد خاصی ندارد و می توان تغییرات بسیار زیادی را در او ایجاد کرد.

تهران ریهب به عنوان یکی از بهترین مراکز اوتیسم در تهران، با ارائه دادن خدمات مختلفی در زمینه درمان اوتیسم به شما کمک می کند تا بتوانید کیفیت زندگی کودک اوتیسمی تان را افزایش دهید. استفاده از یک کادر مجرب و حرفه ای در این مجموعه خیال شما را از روند های درمانی راحت می کند. اگر کودک شما دچار اختلال اوتیسم شده است، به شما پیشنهاد می کنیم روند درمانی او را به تیم متخصص ما بسپرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *