بهترین مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی در مرزداران

بهترین مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی در مرزداران

کاردرمانی و گفتاردرمانی دو راه موثر برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها می باشند. این روش های درمانی باید توسط افراد متخصص و در اکثر اوقات در یک کلینیک مجهز انجام شوند تا مراجعه کننده بهترین نتیجه ممکن را دریافت کند. کاردرمانی و گفتاردرمانی می توانند به افراد با مشکلات مختلف کمک شایانی بکنند. کسانی که سکته کرده اند، کسانی که دچار اختلال طیف اوتیسم می باشند و … می توانند از این خدمات استفاده بکنند. استفاده از این خدمات در ایران و به خصوص تهران نیز رو به افزایش می باشد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا بهترین مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی در مرزداران تهران را به شما معرفی کنیم.

کلینیک تهران ریهب، مرکزی جامع در زمینه خدمات درمانی

کلینیک های مختلفی در زمینه خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی در سطح تهران وجود دارند و خدمات مختلفی را ارائه می دهند. اما چیزی که تهران ریهب را متفاوت کرده است، امکاناتی می باشد که برای مراجعه کنندگان فراهم کرده است. برخی از این امکانات عبارتند از:

اتاق تاریک

اتاق تاریک یکی از مواردی است که در کودکان با اختلالات بینایی، اوتیسم و موارد دیگر کاربرد بسیاری دارد. این اتاق به گونه ای طراحی شده است که می تواند بر روی تمرکز و توجه کودکان موثر باشد. به طور معمول کودکانی که اختلال بینایی دارند و یا دچار اوتیسم هستند از تمرکز پایینی برخوردار می باشند. قرار گرفتن در این اتاق می تواند به آن ها در تقویت این موارد کمک کند. از ویژگی های این اتاق می توان به:

  • کمک به افزایش تمرکز در ارتباطات چشمی
  • کمک به افزایش تمرکز و توجه و تمرکز بر روی یک موضوع
  • افزایش درک فضایی از طریق ویدیوها و تصاویری که نشان داده می شود

تمامی این موارد متناسب با شرایط کودک انتخاب می شوند و تمرینات در این قسمت طبقه بندی شده می باشند.

ماساژ درمانی

استفاده از ماساژ در بسیاری از مشکلات می تواند کمک کننده باشد. ارائه خدمات ماساژ توسط یک فرد متخصص می تواند در زمینه های مختلف به مراجعه کنندگان کمک کند:

  • ماساژ در افرادی که سکته کرده ان می تواند به بازیابی قدرت اندام ها کمک شایانی بکند
  • ماساژ در کودکانی که دچار اختلال بیش فعالی می باشند می تواند به آرامش آن ها کمک کند
  • در کودکانی که اختلال اوتیسم دارند ماساژ می تواند به آرامش و افزایش تمرکز آن ها کمک کند

بازی درمانی

یکی از مهم ترین ویژگی های یک مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی خوب، داشتن وسایل مناسب جهت بازی درمانی می باشد. به طور معمول بخش قابل توجهی از مراجعه کنندگان به کلینک های کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان هستند. بنابراین داشتن وسایل مناسب بازی درمانی می تواند بسیار کمک کننده باشد. تکنیک بازی درمانی، در گفتاردرمانی و کاردرمانی پرکاربرد است. این کار به طور معمول توسط متخصصین این امر صورت می پذیرد. این روش درمانی در کلینیک تهران ریهب در مرزداران، توسط کارشناسان مجرب انجام می شود تا بهترین نتیجه از این موضوع حاصل شود.

بازی درمانی در کودکان می تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  • کمک به افزایش درک کودکان از روابط اجتماعی
  • افزایش مهارت های اجتماعی جهت آمادگی کودک برای حضور در جامعه
  • تقویت مهارت های جسمی و به خصوص مهارت های دست در کودکان
  • اصلاح رفتارهای ناصحیح در کودکان
  • اصلاح اختلالات زبانی و گفتاری در کودکان
  • تخلیه انرژی از طریق بازی کردن و کمک به کاهش رفتارهای مضر مانند پرخاشگری

سنسوری روم

استفاده از سنسوری روم یکی از بهترین روش ها برای درمان اختلالات توجه و تمرکز می باشد. کودکان و بزرگسالانی که دچار اختلال طیف اوتیسم می باشند، افرادی که دچار بیش فعالی هستند به طور عمده در توجه و تمرکز دچار ایراد هستند. در سنسوری روم، کارشناس با استفاده از تحریکات حسی تلاش می کند تا تمرکز بینایی و شنوایی شخص را تقویت کند. کاردرمانگر در این اتاق به کودکان مفاهیم پایه ای بینایی و شنوایی آموزش داده می شود. در نهایت سعی می شود تا با استفاده از وسایل موجود در این اتاق، به تقویت تمرکز و توجه کمک شود.

بهترین مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی در مرزداران

استفاده از وسایل مدرن

مشکلاتی مانند سکته های مغزی و قلبی که می توانند باعث ایجاد محدودیت های جسمی شوند در بزرگسالان شایع می باشد. این افراد نیاز به استفاده از وسایل مختلف ورزشی برای تقویت قوای اندام های خود دارند. هدف از ورزش درمانی کمک به بازتوانی این افراد می باشد. این ورزش ها در جلسات مختلف همراه با نظارت و کمک یک کارشناس مجرب انجام می شود تا بدون کوچک ترین آسیب روند درمانی طی شود.

بکارگیری کادر مجرب

در نهایت تمامی امکانات بدون حضور افراد متخصص نمی توانند کاری از پیش ببرند. کلینیک تهران ریهب در مرزدارن سعی کرده است مجرب ترین کارشناسان در زمینه های مختلف را برای ارائه خدمات به مراجعه کنندگان استخدام کند. این افراد متخصص با چندین سال سابقه در زمینه کارهای درمانی و برخورد با افراد با مشکلات متفاوت می توانند به بهترین نحو به شما کمک کنند.

آموزش به همراهان

کمک گرفتن از همراهان بیمار برای درمان می تواند بسیار موثر باشد. کارشناسان با آموزش نکاتی به والدین و اطرافیان شخص به تسریع روند درمان او کمک می کنند.

جمع بندی

خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی مرکز تهران ریهب تنها محدود به کلینیک نمی شود. کارشناسان این مرکز برای تداوم درمان و پیشرفت عملکرد مراجعه کننده، طرح درمانی برای کار در منزل نیز ارائه می دهند. برگزاری جلسات منظم، رفتار خوب پرسنل و پشتیبانی از خدمات باعث شده است که تهران ریهب بهترین مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی در مرزداران باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *