مربیان و کارشناسان اوتیسم

مربی اوتیسم

مربیان اوتیسم با والدین، سرپرستان و بزرگسالان اوتیستیک کار می کنند تا به آنها کمک کنند تا در طول زمان با چالش هایی که با آن مواجه هستند، حرکت کنند. اغلب مربیان که گاهی «متخصصان اوتیسم» نامیده می شوند، ترکیبی از مشاوران آگاه و بهترین متخصصان اوتیسم و درمان کنندهای اوتیسم هستند .

برای بسیاری از افراد، مربی اوتیسم می‌تواند فردی کارآمد باشد، به‌ویژه در مواقع استرس و تغییر در حالی که شما درگیر کارهای روزمره خود هستید و کودک شما نیازمند اموزش های بسیاری هست و باید در بسیاری از جنبه های زندگی از روابط و کارهای روزمره گرفته تا آموزش خواندن و نوشتن پیشرفت کند.

این مقاله کار مربیان اوتیسم و کمک هایی که ارائه می دهند را توضیح می دهد. این می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که آیا یک متخصص اوتیسم برای شما یا برای عزیزان و خانواده شما مناسب است یا خیر .

مروری بر مربیگری اوتیسم

مربیان اوتیسم اساساً راهنمای افراد اوتیسم در دنیای عمدتاً شلوغ ما هستند. اما از آنجایی که افراد اوتیسمی هم متنوع و هم پیچیده هستند، مربیان یا متخصصان اوتیسم در بسیاری از تخصص‌های مختلف وجود دارند.

ممکن است متوجه شوید که توانایی لازم برای مدیریت برخی از جنبه‌های زندگی کودک مبتلا به اوتیسم را دارید، اما در موارد دیگر به کمک نیاز دارید. و این احتمال وجود دارد که یک مربی یا متخصص اوتیسم را پیدا کنید که بتواند کمک کند تا کار را برای شما راحت تر کند و سبب تسریع در روند پیشرفت کودک شود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید!۰۹۰۱۱۱۲۲۵۲۲۰۹۰۲۲۸۶۰۹۳۶

مدارک مربیگری اوتیسم

این مهم است که بدانید هیچ مدرک معتبری برای مربیگری اوتیسم فی نفسه وجود ندارد. این بدان معنا نیست که مربیان اوتیسم هیچ مدرکی ندارند – بسیاری از آنها مددکار اجتماعی، معلمان معلولیت، روانشناس، درمانگر یا حتی پرستار هستند (بسته به حوزه تخصصشان).

اگر فردی ادعا می کند که یک “کارشناس معتبر اوتیسم” یا “مربی اوتیسم معتبر” است، از او بخواهید اطلاعات بیشتری در مورد اعتبار خود به شما بدهد.

بیشترین ویژگی که از مدرک مهمتر و کارآمدتر هست و مهم هست آن را در مربی اوتیسم جستجو کنید، مهارت در ارتباط با فرد اوتیسمی و مدیریت روند درمان و تمرینهایی که برای پیشرفت کودک از طرف متخصص درمان اوتیسم در نظر گرفته شده است میباشد . همچنین در ارتباط گیری با اعضای خانواده نیز باید مهارت داشته باشد تا بتواند راه اتصالی بین فرد اوتیسمی و افراد خانواده باشد.

پس مهمترین ویژگی در بهترین مربی اوتیسم مهارت در ارتباط گیری و انجام بهترین روش در درمان اوتیسم و آموزش آن میباشد.ذکر این نکته الزامی میباشد که باید با مربی اوتیسم همکاری کرد تا بتوانید روند درمان را هموار کنید.

 

مربی اوتیسم

انواع مربیان و کارشناسان اوتیسم

نیازهای افراد اوتیستیک و مراقبان آنها بسیار گسترده است، بنابراین تعجب آور نیست که با طیف وسیعی از افراد به عنوان مربی و متخصص اوتیسم روبرو باشید. اما مهمترین نیازها و مراحل درمان عبارتند از :

مداخلات اولیه دوران کودکی: بدون شک مهمترین بخش و زمان برای درمان اوتیسم میباشد. بهترین برنامه ها، بهترین درمان ها و غیره در این دوره باید انجام شود.

حمایت مربوط به مدرسه از سرپرستان و کودکان: نحوه ایجاد یک برنامه آموزشی فردی مؤثر (IEP)، نحوه هدایت چالش‌ها و منابع درون مدرسه

تخصص انتقال: افرادی که دانش خاصی از فرآیند انتقال کودکان اوتیستیک به خدمات بزرگسالان دارند و می توانند در بهتر شدن ارتباط کودک با اطراف خود موثر باشند.

حمایت کلی از نوجوانان و بزرگسالان اوتیستیک: می‌تواند طیف وسیعی از حمایت عاطفی گرفته تا آموزش مهارت‌های اجتماعی و مربیگری حرفه‌ای را برای کمک به ایجاد و حفظ استقلال انجام دهد.

حمایت کلی از والدین یا سرپرستان کودکان اوتیستیک: می تواند شامل حمایت عاطفی، هدایت و منابع، آموزش والدین یا سرپرست باشد.

مربیان برای بزرگسالان اوتیسم

اکثر افرادی که خود را مربی اوتیسم می نامند، مددکاران اجتماعی، درمانگران یا روانشناسانی هستند که مستقیماً با نوجوانان و بزرگسالان اوتیسم کار می کنند.به آنها کمک می کنند تا مهارت های خود را ایجاد کنند، ناامیدی ها را مدیریت کنند، و به طور کلی در خانه، دانشگاه، محل کار و جامعه به موفقیت دست پیدا کنند.

برخی از افراد خود را به عنوان مربی زندگی اوتیسم معرفی می کنند: افرادی که دانش، اعتبار و مهارت هایی برای کمک به بزرگسالان اوتیسمی برای رسیدن به اهداف خود دارند.

به عنوان مثال، بسیاری از افراد اوتیستیک در موارد زیر مشکل دارند:

عملکرد اجرایی: فرآیند اولویت بندی و برنامه ریزی که برای دانشگاه، کار و زندگی مستقل بسیار مهم است.

مقابله با حملات حسی: مدیریت سر و صدا، نورها و جمعیتی که بخشی از زندگی روزمره معاصر هستند.

ارتباط اجتماعی: توسعه مهارت ها، ایجاد ارتباط و یافتن افرادی که به عنوان دوستان و شریک زندگی با یکدیگر سازگار هستند.

درک و پاسخ مناسب به نشانه های اجتماعی: تعبیر ارتباط غیرکلامی، طعنه، شوخی و علائم علاقه عاشقانه یا عدم علاقه

تعیین اهداف: تفکر واقع بینانه و عملی در مورد اهداف شغلی و شخصی بالقوه و ایجاد مسیری واقع بینانه برای موفقیت

حفظ انگیزه: احساس و عمل بر اساس تمایل به تعیین و دستیابی به اهداف، حتی اهداف کوچک مانند سازماندهی فضای شخصی یا یادگیری چیزهای جدید.

مدیریت چالش های زندگی مستقل: پرداخت قبوض، مدیریت پول، پرداخت مالیات، خرید غذا، پوشاک و سایر ملزومات، شناخت و مدیریت مسائل بهداشتی

مشاوره با خانواده یا سرپرست فرد اوتیستیک

مربیان و کارشناسان اوتیسم که با والدین یا سرپرستان اوتیسم کار می کنند نیز ممکن است روانشناس یا مددکار اجتماعی باشند که به آنها کمک می کنند تا احساسات خود را در مورد مراقبت از یک کودک یا بزرگسال اوتیسم مدیریت کنند.

این ممکن است در شرایطی مناسب باشد که فرد اوتیستیک نیازهای حمایتی بالایی دارد، یا در شرایطی که سرپرستان و فرزندان اوتیستیک آنها در برقراری ارتباط  مشکل دارند.

اوتیسم

با این حال، اغلب اوقات، والدین یا سرپرستان مربیان و کارشناسان اوتیسم را استخدام می‌کنند، زیرا با سؤالات یا چالش‌های پیچیده‌ای که نیاز به دانش و منابع بسیار خاصی دارد، کنار می‌آیند. مثلا:

مربیان با تجربه و دانش در زمینه آموزش معلولیت می توانند با والدین یا سرپرستان برای بررسی IEP ها، حمایت در جلسه IEP، پیشنهاد خدمات و اقامتگاه های مناسب در مدرسه، یا حتی پیشنهاد تنظیمات کلاسی یا بیرونی مناسب برای دانش آموزان اوتیستیک، همکاری کنند.

مربیانی که دانش عمیقی از روند انتقال دارند، می‌توانند توضیح دهند که چگونه والدین یا سرپرستان باید با مدارس برای ایجاد یک طرح انتقال کار کنند، چه چیزی باید در برنامه باشد، با کدام آژانس‌ها کار کنند، و چه خدماتی برای آنها مناسب‌تر است.

کارشناسان قانون معلولیت می توانند به راهنمایی والدین یا سرپرستان خود در انبوه تصمیمات پیچیده پیرامون بهداشتی، وکالت نامه، تراست های معلولیت، طرح های ABLE، بیمه عمر و وصیت نامه کمک کنند. رسیدگی به همه اینها در بزرگسالی کودک اوتیستیک بسیار مهم است، اما مدیریت آنها برای هر کسی بدون آموزش خاص ممکن است دشوار باشد.

چگونه یک مربی اوتیسم باتجربه و ماهر پیدا کنیم؟

اگر شما هم در خانواده خود  کودک یا فرد مبتلا به اوتیسم دارید و همواره برای آموزش و پیشرفت او دچار دغدغه های مختلف هستید باید بدانید شما به تنهایی نمیتوانید تمام مسائل مربوط به فرد اوتیسمی را مدیریت کنید این فرآیند سخت و مستلزم داشتن تجربه مشابه و مرتبط است. شما به راحتی میتوانید با مراجعه به مرکز اوتیسم ما از خدمات مربیان و متخصصصان باتجربه ما استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *