ویژگی های بهترین کاردرمانگر

ویژگی های بهترین کاردرمانگر

کاردرمانی از آن دسته از خدمات درمانی می باشد که در هر مشکلی می تواند به شما کمک کند. هدف اصلی از کاردرمانی بهبود کیفیت زندگی فرد می باشد. بنابراین فرقی نمی کند که شما در چه سنی قرار دارید، کاردرمانی می تواند به شما در تمام سنین کمک کند تا یک زندگی بهتری را تجربه کنید. اصول کاردرمانی براساس ایجاد تغییراتی در زندگی روزمره شما می باشد تا بتوانید مهارت های حرکتی ظریف را به خوبی فراگیرید و برای انجام دادن  کارهای روزمره به کسی احتیاج نداشته باشید. بنابراین یک کاردرمانی خوب می تواند زندگی شما را تغییر دهد. اما این موضوع تا حد زیادی به تجربه متخصص این کار بستگی دارد. تشخیص درست و تجویز درمان براساس تشخیص یکی از شاخص های مهم کاردرمانگر می باشد. با ما در این مقاله همراه باشید تا ویژگی های بهترین کاردرمانگر را برای شما شرح دهیم.

ویژگی های یک کاردرمانگر

در ادامه چند ویژگی بسیار مهم که باعث می شود یک کاردرمانگر در کار خود حرفه ای بشود و رضایت بیماران افزایش پیدا کند را آورده ایم:

مهارت های ارتباطی

در حین کار کردن با بیماران، یک کاردرمانگر باید به خوبی گوش دهد، موقعیت های مختلف را توضیح دهد و چیزهایی که از بیمار می خواهد را به صورت واضح بیان کند. اگر با بیمار کودک سروکار داشته باشد، باید بداند که به کار بردن اصطلاحات پیچیده به او کمکی نخواهد کرد و باید از چیزهای ساده برای توضیح استفاده بکند. این امر برای بیمار در هر سنی صادق است. بنابراین کاردرمانگر باید بتواند از طریق راه های مختلف با بیمار خودش ارتباط برقرار کند.

علاوه بر این، کاردرمانگران باید بتوانند در طی روند بیمار با سایر اعضای تیم درمان همانند پزشک و پرستار ارتباط خوبی برقرار کنند. بنابراین نیاز است برای مدیریت یک تیم درمانی اطلاعات لازم را داشته باشند و با احترام با بقیه رفتار کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید!۰۹۰۱۱۱۲۲۵۲۲۰۹۰۲۲۸۶۰۹۳۶

مهارت های شخصی

کاردرمانگران با بیمارانی در تمام گروه های سنی که دارای مشکلات و ناتوانایی های جسمی، ذهنی و عاطفی هستند، کار می کنند. همچنین باید در نظر داشته باشند که میزان مهارت، خونسردی و مهارت های شخصی بیماران مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از بیماران ممکن است آرام، مهربان و منظم باشند در حالی که برخی دیگر عموما عصبی، پرخاشگر و بی نظم هستند. کاردرمانگر باید سعی کند با هردو بیمار رفتار یکسانی داشته باشد. بنابراین نیاز است تا مهارت هایی مانند کنترل خشم، حفظ آرامش و تاثیر نگرفتن از استرس محیط را تمرین کند تا بتواند در هر صورت پاسخ مناسبی به بیمار بدهد.

قدرت حل مسئله

نکته مهمی که در کاردرمانی وجود دارد این است که هیچ برنامه درمانی مشخصی وجود ندارد. بنابراین کاردرمانگر حرفه ای باید از قدرت حل مسئله بالایی برخوردار باشد. زیرا هر بیمار با بیمار دیگر متفاوت است. برای موفقیت در کاردرمانی، باید استراتژی های فردی در مورد چگونگی حل موثر مسائل متمایز، بدون شکست برنامه درمانی ارائه دهد. بنابراین باید در طراحی برنامه درمانی عملکرد خوبی داشته باشد.

قدرت جسمانی

کاردرمانگران باید در طول روز با مراجعان مختلفی سرو کار داشته باشند، از جایی به جای دیگر بروند و صرف نظر از زمان و مکان باید در کنار بیمار باشند. برخی از تکنیک های فیزیوتراپی مورد استفاده در کاردرمانی می تواند دشوار باشد و ممکن است نیاز باشد تا به بیمار کمک جسمی بزرگی شود. از این رو یکی از ویژگی های بهترین کاردرمانگر این است که از قدرت جسمی بالایی برخوردار باشد. بنابراین علاوه بر افزایش اطلاعات خود، یک کاردرمانگر باید برای حفظ قوای جسمی خود نیز تلاش کند.

نظم و ترتیب

برای کاردرمانگران بسیار مهم است که افرادی منظم باشند. آرشیو کردن اطلاعات بیماران یکی از وظایف کاردرمانگر می باشد. زیرا در بسیاری از اوقات، بیماران ممکن است توانایی انجام چنین کارهایی نداشته باشند. بنابراین کاردرمانگری که با تعداد زیادی بیمار در طی روز سر و کار دارد، باید بتواند اطلاعات هر بیمار را سازمان دهی کند. اگر در یک کلینیک درمانی کار می کنید، باید مطمئن شوید که اطلاعات بیمار و سابقه بیماری او و همچنین کارهایی که در هرجلسه برای بیمار می شود را به خوبی ثبت کنید.

صبور بودن

صبور بودن در روند کاردرمانی بسیار مهم است. شما قرار است که با بیماران متفاوتی در طول روز سر و کار داشته باشید. این بیماران دارای فرهنگ های متفاوت، سطح اجتماعی مختلف و وضعت مالی متفاوتی هستند. از طرفی دیگر باید درک کنید که این افراد به دلیل حادثه ای نیاز به خدمات کاردرمانی پیدا کرده اند، بنابراین ممکن است از لحاظ روحی و عاطفی شکننده باشند. به عنوان یک کادر درمان باید صبور باشید و شرایط بیمار را درک کنید. باید سعی کنید در هر شرایطی با لبخند با بیمار صحبت کنید و شرایط او را بسنجید. برخی از بیماران ممکن است با چندین جلسه در طی چند ماه مشکلشان برطرف شود اما برخی دیگر نیاز به چند سال خدمات کاردرمانی دارند تا به یک سطح مناسب برسند. به عنوان یک کاردرمانگر وظیفه دارید با تمامی مریضان با صبر و حوصله برخورد کنید.

ویژگی های بهترین کاردرمانگر

همدلی

کاردرمانی برای کسی که نمی تواند با بیمار همدلی کند دشوار خواهد بود. این بیماران به طور معمول از نظر ذهنی و عاطفی دچار مشکل هستند. یکی از ویژگی هایی که بین کاردرمانگران تمایز ایجاد می کند، همین همدلی و دلسوزی می باشد. کاردرمانگر حرفه ای باید شرایط بیمارش را درک کند و با همدلی به او کمک کند. بنابراین از قضاوت کردن بیمار باید خودداری کند و اظهار نظر منفی نکند. زیرا این موارد باعث می شوند که حس ناامیدی به بیمار غلبه کند.

خلاقیت

همانطور که در بالا اشاره کردیم، نمی توان برای تمامی بیماران با بیماری مشخص، یک برنامه درمانی یکسان را ارائه کرد. زیرا شرایط هر فرد با دیگری متفاوت است. یکی از ویژگی های بهترین کاردرمانگر، داشتن خلاقیت می باشد. در حقیقت خلاقیت به شما کمک می کند تا بهترین مسیر درمانی را مطابق با مشکل بیمارتان انتخاب کنید.

مستند سازی

همانند مهارت های ارتباطی، کیفیت نوشتن و مستند سازی اتفاقاتی که افتاده است بسیار مهم می باشد. شما باید بتوانید با استفاده از اصطلاحات تخصصی، شرایط بیمار را به دقت توصیف کنید. این کار باعث می شود که در مراجعات بعدی بیمار، دقیقا بدانید که مشکلش چیست و در جلسات قبلی چه اقداماتی برایش انجام شده است. در نهایت تمامی این کارها بخاطر این است که بتوان کیفیت خدمات ارائه شده به بیمار را افزایش داد تا سریع تر و راحت تر روند درمان را طی کند.

مشاهده

مشاهده دقیق یکی از بارزترین ویژگی های یک کاردرمانگر حرفه ای می باشد. در اکثر مواقع بیمار از شرایط خودش آگاهی درستی ندارد. به طور مثال ممکن است به شما بگوید که در بلند کردن اجسام با هر دو دستش مشکلی ندارد ولی وقتی از او بخواهید چیزی را بلند کند متوجه می شوید که به یک سمت خم شده است. بنابراین برای ارائه یک برنامه درمانی دقیق باید بتوانید به خوبی وضعیت بیمار را مشاهده کنید. این مشاهده به شما کمک می کند تا از آسیب دیدن بیمار جلوگیری کنید و روند پیشرفت او را به دقت ارزیابی کنید.

جمع بندی

کاردرمانی به نوعی مکمل درمان های بیمارستانی و سایر روش های درمانی می باشد. شاید در ابتدا اهمیت این رشته برای برخی از افراد مشخص نباشد. اما باید بدانید چیزی که قرار است سبک زندگی شما را اصلاح کند، توصیه های کاردرمانی می باشد. هدف نهایی از کاردرمانی ارتقا سطح کیفیت زندگی افراد و حفظ استقلال آن ها می باشد. البته تمامی این اهداف زمانی محقق می شوند که کاردرمانگر یک فرد حرفه ای باشد. به همین منظور در این مقاله سعی کردیم ویژگی های بهترین کاردرمانگر را به شما معرفی کنیم تا در صورتی که نیاز به استفاده از این خدمات داشتید، بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *